Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Modenhed
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
03/07-2011 19:50
Hej chilifolk,

Hvornr plukker I jeres chilier?
Mske et mrkeligt sprsml, men min frste schotc bonnet er moden, alts gul over det hele. Er det s nu den har mest smag eller bliver den kraftigere efter en dag eller en uge eller hvad?
Jeg vil helst have frugterne smager af mest muligt.
Hvad er jeres erfaring?

hilsen Ilse
--

Svar Send privat besked
Modenhed
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
03/07-2011 20:58
Tomaters modning

Chilier opfrer sig p nogenlunde samme mde. Man kan alts godt plukke sine chilier, nr de frste tegn p modning er der og s lade dem modne i vidueskarmen eller et andet sted.

Men ellers vil jeg opfordre til at smage p chilierne i alle modningsstadierne. Eksempelvis blev jeg positivt overrasket over umodne Rocotoer. Til gengld bryder jeg mig ikke s meget om umodne Chinense'er.

Jeg tror ikke dine Scotch Bonnet ges i smag ved at lade dem hnge, men mske andre har andre erfaringer ;-)
--

Svar Send privat besked
Modenhed
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
03/07-2011 21:32
Hej Mads,
Tak for linket. Det var noget af en udredning, sjovt at sammenligne tomater og teenagere!:-)
Det var netop tomater jeg tnkte p da jeg spurgte, de fr jo noget mere sdme hvis man lader dem hnge lidt.

Der er mange frugter p planten, s jeg prver mig lidt frem. I morgen str aftenmaden p et eller andet med et stort stykke scotch bonnet i.mmmmmm
--

Svar Send privat besked
Modenhed
Heidi Stein (HeidiS)
Indlg: 53

Hvidovre
04/07-2011 10:46

Jeg har en enkelt Pimiento de Padron, som jo normalt spises grn - hvornr ser jeg, om de er hstklare?

Er der nogen der har erfaring for, hvordan de smager, nr de skifter farve - og hvilken farve de fr?

mvh Heidi

Svar Send privat besked
Modenhed
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
04/07-2011 13:31

--
Padron bliver rd, nr den er moden. Mht. hsttidspunkt, s m du prve dig lidt frem - hvis frugten har haft fuld strrelse i et godt stykke tid, er den nok ved at kunne spises!

Svar Send privat besked
Modenhed
Heidi Stein (HeidiS)
Indlg: 53

Hvidovre
05/07-2011 13:20
Vi prvede at riste et par pimiente de padron igr - de var gode. Lidt strke ved stilk-enden, p en behagelig mde. rgerligt at jeg kun har n af den ;-)

/Heidi

Svar Send privat besked
Modenhed
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
05/07-2011 19:49
Det er jo den mde man finder ud af, hvilke fr, der skal i jorden til nste r, p ;-)
--

Svar Send privat besked
Modenhed
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
05/07-2011 21:41
Nu har jeg kigget ledt i "den lille strke" ,og prvet at komme scotch bonnet i honning, efter Lene Tvedegrds anvisning, Det har jeg aldrig prvet fr---UMMMM, det smager bare s tskegodt, jeg tror allerede jeg har fet et afhngihedsproblem:-):-):-)

--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4050, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: SagironxNa
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)