Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hvilken chili??
Dennis Holst (Dennis)
Indlg: 8

Sor
07/07-2011 16:05
Kbte denne chili i Aldi for noget tid sidden, men jeg ved ikke hvilken sort det er. Planten er ca. 25 cm. hj, og frugterne er 3-4 cm lange.
Hber der er nogle der kan hjlpe. :D

right

Svar Send privat besked
Hvilken chili??
Jes Christensen (Jes Christensen)
Indlg: 605

Lsning
08/07-2011 04:00
Var der ikke et skilt ved chilien.
S godt de havde dem i Aldi, men jeg mener da at der var et skilt i potten hvor p der stod hvad det var..?????
Mener bla. det var Tabasco, af en slaks, og det kunne den ogs godt minde lidt om, den du har der.
--
<*))))><( Hilsen Jes Christensen )

Svar Send privat besked
Hvilken chili??
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
08/07-2011 10:29
Eller ogs er det en Praire Fire. Den er ret strk men ikke rigtig nogen smag. Jeg kbte en i Netto sidste r.
har du smagt en?

hilsen Ilse
--

Svar Send privat besked
Hvilken chili??
Jes Christensen (Jes Christensen)
Indlg: 605

Lsning
08/07-2011 21:33
Det er 100% sikkert ikke Prarie Fire, den er meget mindre.
--
<*))))><( Hilsen Jes Christensen )

Svar Send privat besked
Hvilken chili??
Sebastian Thomsen (GeneralJoker)
Indlg: 10

Frederikshavn
08/07-2011 22:20

--
Jeg er rimelig sikker p at det er hungarian hot wax frugterne p min ser njagtig sdan ud indtil videre... ved intet med sikkerhed men rimelig sikker.

Svar Send privat besked
Hvilken chili??
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
09/07-2011 00:08

Og det er 100% sikkert heller ikke Hungarian Hot Wax... Frugterne er meget strre og gror nedad!

Ellers en flot lille plante, du har kbt dig, Dennis! (Nsten) helt klart en annuum, og den ser mere sydamerikansk end asiatisk ud.

Mere kan jeg desvrre ikke sige, men ser frem til at hre flere bud ;-)
--

Svar Send privat besked
Hvilken chili??
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
09/07-2011 00:10
Og s kunne den ogs ligne en bacca, med de lysegrnne umodne frugter... Heh, sikke en gtteleg...
--

Svar Send privat besked
Hvilken chili??
Dennis Holst (Dennis)

Sor
10/07-2011 18:04
Hej alle...

tak for de mange bud. Det m vist st lidt hen i det uklare hvilken slags der her er tale om.
Jeg er ret ny i forhold til dyrkning af chilier, s lige et hurtigt sprgsml til noget af de i skriver: Hvad vil det sige at en chili er annuum?

Det er den eneste af mine chilier jeg har "snydt" med, ved at kbe den frem for at dyrke den selv. Da jeg kbte den syntes jeg der stod noget med at det var en "Pepperoni peber", men det er sikkert bare et salgs navn til den.

Mvh. Dennis

Svar Send privat besked
Hvilken chili??
Kenneth Autzen (thesheep)
Indlg: 250

Sdr Jylland
10/07-2011 18:12
Dennis skrev:Hej alle...

tak for de mange bud. Det m vist st lidt hen i det uklare hvilken slags der her er tale om.
Jeg er ret ny i forhold til dyrkning af chilier, s lige et hurtigt sprgsml til noget af de i skriver: Hvad vil det sige at en chili er annuum?

Det er den eneste af mine chilier jeg har "snydt" med, ved at kbe den frem for at dyrke den selv. Da jeg kbte den syntes jeg der stod noget med at det var en "Pepperoni peber", men det er sikkert bare et salgs navn til den.

Mvh. Dennis

--
Annuum, Blomst
Capsicum Annum betyder 1-rig, hvilket er en af de mange misvisende betegnelser, der omgiver chili. Chiliplanter kan nemlig vre bde 1-rige, 2-rige og flerrige, afhngig af art og om de overvintres under rette forhold.

Capsicum Annuum er den mest almindelige art af chilier med kendte sorter ssom Jalapeno, Cayenne, Ancho/Poblano og Anaheim. Annuum har sin oprindelse i Mexico, hvor den er blevet domesticeret. De har oftest helt hvide blomster (kan dog vre violette) og har bl-lilla stvknapper (den yderste del af stvdrageren). De stter kun 1 blomst pr. vkstpunkt, men kan i sjldne tilflde stte op til 5. Ser man nrmere efter vil det dog ofte vre fordi to vkstpunkter er lige ved siden af hinanden. .

sakset direkte fra http://dyrkchili.weebly.com/arter.html

Svar Send privat besked
Hvilken chili??
Gry Knudsen (GryKnudsen)
Indlg: 32

Nstved
15/07-2011 17:07
Den minder utrolig meget om min masquerade, kbt hos bjarne. Men s skulle den meget gerne skifte fra grn til lilla til orange til rd..

Men min ser ikke lige pt ud som om frugterne gider at blive lilla, s mske er det slet ikke en masquerade :) Min plante ligner faktisk ogs mere din end den ligner det billede bjarne har af sin masquerade.
Bjarnes Masquerade

--

Svar Send privat besked
Hvilken chili??
Michael Hansen (Doktoren)
Indlg: 73

Vanlse
15/07-2011 21:36
Min masquerade ligner desvrre heller ikke dem p bjarnes billeder (den er ogs kbt hos ham) mine masquerade er nsten ikke grnne, det er de mske det frste dgn og s bliver de lilla.
--

Svar Send privat besked
Hvilken chili??
Sebastian Thomsen (GeneralJoker)
Indlg: 10

Frederikshavn
16/07-2011 02:48
Mads skrev:

Og det er 100% sikkert heller ikke Hungarian Hot Wax... Frugterne er meget strre og gror nedad!

Ellers en flot lille plante, du har kbt dig, Dennis! (Nsten) helt klart en annuum, og den ser mere sydamerikansk end asiatisk ud.

Mere kan jeg desvrre ikke sige, men ser frem til at hre flere bud ;-)
--

--
Jeg ved det ikke jeg fik HHW fr fra Bjarne jeg plantede dem og og der str s en HHW med opretstende frugter HHW = Hungarian hot wax

Svar Send privat besked
Hvilken chili??
Ea Madsen (Emse_m)
Indlg: 110

Glostrup
18/07-2011 07:01
Jeg har ikke noget godt bud p hvad det er for en, men smag p frugterne, hvor strke er de?

og en side note Hot Wax vokser (tit, mener at alle har gjort det hos mig)opad for senere nr frugten bliver tung nok at "falde" sdan at frugten vender nedad.
--

Svar Send privat besked
Hvilken chili??
Dennis Holst (Dennis)

Sor
24/07-2011 17:10
Hej Ea

Frugterne er ikke specielt strke. Man kan da godt mrke at der er lidt bid i dem, men ikke noget der vlter en ned af stolen.

Frugterne bliver ved med at vokse opad. De bliver aldrig tunge nok til at "falde" s frugterne vender nedad. Frugterne bliver heller ikke strre end det de er p billedet.

Mvh. Dennis

Svar Send privat besked
Hvilken chili??
Anders Frederiksen (Gapirri)
Indlg: 13

Brnderslev
21/06-2013 15:26
Har lige kbt en mage til i Aldi, og der str godt nok Peperoni, men bliver ikke meget klogere ved det :-)
right

Nu skal jeg s bare finde plads il den i drivhuset, d er allerede fyldt.

Hilsen Anders

Svar Send privat besked
Hvilken chili??
Evy Christensen (Evy)
Indlg: 1

Hals
30/06-2013 10:19
Gapirri skrev:Har lige kbt en mage til i Aldi, og der str godt nok Peperoni, men bliver ikke meget klogere ved det :-) right Nu skal jeg s bare finde plads il den i drivhuset, d er allerede fyldt. Hilsen Anders

--
Har ogs lige kbt en i ALDI. Det er en peperoni chili.
Hilsen Evy

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4000, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: lamstoreglue
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)