Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Bladfarve..
Rasmus Hansen (04y-rh)
Indlg: 66

Kbh N
14/08-2011 12:46
Jeg har 4 chillier som jeg af uransagelige rsager rev navneskiltet op af :S De er enten chocolatre habanero, red savina eller gul scotch bonnet.. Der er indtil videre ingen af dem der har frugter, men tilgengld har de nsten alle blomster. Der er kun en af dem jeg tydeligt kan se er forskellig, og det er ved bladfarven, den er mrkere end de andre. Da de alle mere eller mindre er habanero'er ligner de hinanden. Vil helst ikke krydsbestve s de skal st adskilt men har heller ikke plads til at holde dem alt for adskilt.
Kan jeg udfra bladfarven konstatere at det er en af de ovenstende chilier? Hvis ja, hvilken?

Svar Send privat besked
Bladfarve..
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
14/08-2011 15:43
Hej Rasmus

Nej, det vil jeg ikke mene.

Det er alle sorter under chinense, s de har nogenlunde samme karakteristika.

Vkstbetingelserne har stor betydning for strrelse af planten og for bladfarven. Mrkegrn kan man noget forsimplet sige er: rigtig sund (lysegrne chinenseblade er typisk tegn p lidt ubalance enten lys eller nring).

/Maria

--

Svar Send privat besked
Bladfarve..
Rasmus Hansen (04y-rh)

Kbh N
15/08-2011 22:18
Ja det er ogs lidt mrkeligt i og med at de i vkstperioden max. har stet 20 cm fra hinanden, s de har mere eller mindre haft lige gode/drlige betingelser..

Svar Send privat besked
Bladfarve..
Simon Christensen (HotZ)
Indlg: 57

16/08-2011 19:39
Der kan godt vre forskel p nringen i jorden, s det kunne vre en ide at prve med lidt gdning hvis planten begynder at miste farve.

Det kan ogs vre for lidt eller for meget vanding.
Hvor ofte vander du dem ?

Alt sammen er vkstbetingelser som kan pvirke planten.
--

Svar Send privat besked
Bladfarve..
Rasmus Hansen (04y-rh)

Kbh N
16/08-2011 22:53
Vander frst nr bladene hnger, helt generelt - dog fr de mere hvis jeg ikke er hjemme i lngere tid, men det er det samme over hele linien..

Svar Send privat besked
Bladfarve..
Simon Christensen (HotZ)
Indlg: 57

17/08-2011 07:03
S ville jeg prve med noget gdning.
Du behves ikke at give den fuld skrue, men det burde (sfremt det er det planten mangler) ndrer sig ret hurtigt.
Alternativt kunne man prve med at plante om i noget nyt jord.
--

Svar Send privat besked
Bladfarve..
Rasmus Hansen (04y-rh)

Kbh N
17/08-2011 08:29
Det vil jeg prve, der burde ikke vre forskel mellem mngderne af gdning de har fet. Men lb godt nok tr for chilifocus for ca. en mned siden, s m vi prve at investere igen :)

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3997, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: zidyesfsl
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)