Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hvad farve har en moden Black 'n' Red?
Erling Rohard (Erling Rohard)
Indlg: 148

Snderjylland
18/08-2011 12:59
Har fra frpakken sidste r bl.a. dyrket en Black 'n' Red chili. Og vil egentlig gerne vide om nogen har erfaring med den? Hvilken farve plukker man frugterne i - sorte eller rde? Det ser ud som om de skifter fra grn > sort > rd er dog lidt usikker. Det er s vidt jeg ved en chipotle-chili (andre steder str der den er den sammme som en vis Morita chili, hvis jeg husker ret). Nr man vil forsge at lave chipotle, hvilken farve br man s plukke dem i?

Mvh.
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
18/08-2011 13:26

--
Hvis den flger de normale chiliregler (!) - s er den rd ved modenhed.

Mht. det andet, s er der mske nogle brugbare links her, har dog ikke nrlst dem:

http://www.miljokemi.dk/chili/phpbb/viewtopic.php?f=4&t=94

Svar Send privat besked
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
18/08-2011 18:36
Som en af brugerne ogs skriver i miljkemi, s er koldrgning klart at anbefale!
Jeg benyttede min nabos varmrger sidste r til frst at rge supermarkedspaprika (som generalprve), og dernst hjemmedyrkede Rocotoer. Begge blev alt for rgede for min smag (det er naturligvis ogs vigtigt at man benytter tr, man kan lide), og s var varmen simpelthen for svr at styre. En stor del af mine dyrebare Rocotoer blev forkullede og mtte smides vk...

I r har jeg kbt en koldrger fra Amerika, men har desvrre ikke fet bygget et kabinet til den... Endnu...
--

Svar Send privat besked
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
18/08-2011 18:37
h, og s fik jeg lige nrlst dit sprgsml... Chipotle er ofte lavet af Jalapenoer, men de bruger da ogs andre sorter...
--

Svar Send privat besked
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
20/08-2011 00:11
Black N Red - hvis det er den sort, der kan kbes hos bauhaus - er en dvrgplante, der modner til fra grn - > sort til rd som du skriver.

Jeg tror black and red i forbindelse med chipotle en ja, hvad skal man kalde det en beskrivelse af, at de rgede chilier dels mrker i deres rde farve og dels trre ind til meget mrk/sort. Ikke en sortbeskrivelse.

/Maria :)
--

Svar Send privat besked
Erling Rohard (Erling Rohard)
Indlg: 148

Snderjylland
20/08-2011 12:14
ok, tak for info :)
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3950, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: DanteJak
Antal Emner: 2210
Antal indlg: 18223 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)