Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
fryse
martin jensen (tjele88)
Indlg: 38

tjele
18/08-2011 19:20
hejsa jeg har en del frugt som jeg ikke kan n at spise, kan de fryses hele friske eller..

og hvad gr i

Svar Send privat besked
fryse
Rasmus Hansen (04y-rh)
Indlg: 66

Kbh N
18/08-2011 19:32
Hvis de er tykke i kdet egner de sig til frysning, hvis de er tyndkdede ville jeg foretrkke enten flager (finthakkede og trrede) eller bare trrede hele..

Svar Send privat besked
fryse
martin jensen (tjele88)
Indlg: 38

tjele
18/08-2011 19:34

okay herligt, hvordan trre i dem, skal de bare hnges op, skal de vre hele eller skal der laves hul i dem

Svar Send privat besked
fryse
Jes Christensen (Jes Christensen)
Indlg: 605

Lsning
18/08-2011 20:07
tjele88 skrev:okay herligt, hvordan trre i dem, skal de bare hnges op, skal de vre hele eller skal der laves hul i dem

Jeg trre mine oven p aquarie lampen, der er lunt og luftigt.
Min Sster, stter dem p en trd (nl og trd) og hnger dem i vinduet, eller hvor det lufter.

Begge mder er OK s lnge de ikke er tyk-kdet.
--
<'))))><( Hilsen Jes Christensen )

Svar Send privat besked
fryse
Rasmus Hansen (04y-rh)
Indlg: 66

Kbh N
18/08-2011 21:48
Hvis du har s mange ville jeg bare forsge mig frem, normalt smider jeg dem bare i vindueskarmen og venter. Der skal man blot vre klar p at de kan risikere at rdne indefra, s der ska de bnes inden de ryger i maden, det tror jeg ogs de kan med Jes' metode . Ellers s prv med gaffel metoden og prik huller i.

Svar Send privat besked
fryse
Ea Madsen (Emse_m)
Indlg: 110

Glostrup
19/08-2011 11:36
Jeg fryser de fleste af mine hele skyller dem trre dem med kkkenrulle og s bare i fryseren i en pose.
Dette glder bde de tyk- og tyndkdet.
De er ogs super nemme at skre mens de er frosne, men nr de tr bliver de lidt slatne i det, men er stadig super lkre at komme i maden.
--

Svar Send privat besked
fryse
Anette Bruun (chilihelle)
Indlg: 83

Sjlland
19/08-2011 11:49

-- Jeg fryser dem ogs og brnene er helt vilde med at g i min fryser og lige lne lidt til madlavningen.

Svar Send privat besked
fryse
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
19/08-2011 12:45

--
Jeg har ikke selv prvet det endnu, men jeg ved, at flere chilifans blender chilierne og fryser massen ned i en pose, s man bare kan knkke det af, som man skal bruge. Lyder praktisk - hvis man har helt styr p, hvor meget man skal bruge ad gangen.

Jeg plejer at halvere dem og fjerne frstol og kerner, fr jeg fryser dem ned - s fylder de ikke s meget, og jeg har den del, der smager bedst. Og nr stykkerne er s store, kan jeg fiske dem op af gryden, nr maden er strk nok.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3709, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: oapedNaw
Antal Emner: 2204
Antal indlg: 18216 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)