Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
AV, smerte....:-)
Steffen Hinchely (Hinchely)
Indlg: 114

Midtfyn
30/08-2011 09:31
Rensede en go stak chili i gr, og huskede (man bliver jo klogere) at vaske hnderne grundigt m vand og sbe 2 gange bagefter.
Alligevel kom det til at svie en del p flere ret uhensigtsmssige steder p kroppen efterflgende.... :-)

Nogen der har tips til hvordan man fr chilien helt af fingrene s det kan undgs??

--
Steffen, der ikke gider bruge latexhandsker....

Svar Send privat besked
Henrik jakobsen (chillikongen)
Indlg: 148

rosmus. djursland
30/08-2011 10:57
ja s er du sku ogs selv uden om det hehe

Svar Send privat besked
Rasmus Hansen (04y-rh)
Indlg: 66

Kbh N
30/08-2011 11:20
Eftersom du benbart har et had til latex handsker eller andet, ville jeg foresl en eller anden billig madolie bde efter og imellem dine hndvaskninger. Ellers er det bare at udholde, for helt af kan capsaicinen ikke komme, men eftersom den er fedtoplselig burde olie kunne klare det..

Svar Send privat besked
Jes Christensen (Jes Christensen)
Indlg: 605

Lsning
30/08-2011 14:43
Ind i mellem glemmer jeg ogs handsker, det sker jo nr man nsten dagligt hondtere frugter.

Den vrste jeg har lavet vil jeg ikke komme s meget ind p, dog kan jeg lige nvne at det var i forbindelse med et toilet besg.

Nr jeg skal vaske chili af fingrene tager jeg en hondfuld vaskepulver til vaskemaskinen, og gnupper godt, og vasker bagefter med sulfo.
--
<'))))><( Hilsen Jes Christensen )

Svar Send privat besked
Simon Jensen (Brejne)
Indlg: 90

rhus V
30/08-2011 18:44
Tag i Matas og kb dig en stlsbe!

Jeg bruger den selv nr jeg kommer hjem fra havnen for at tage fiskelugten, og nr jeg har hndteret chili for at fjerne capsaicinen.

Det virker 100%, jeg bruger kontaktlinser, s ved hvilken smerte det kan give hvis man glemmer at vaske fingrene inden man tager dem ud om aftenen...

Svar Send privat besked
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
30/08-2011 21:34
Det lyder som gode rd, folkene kommer med her.

Selv vil jeg bare sige at man da skal srge for at bruge en skarp kniv, nr man skrer sine chilier, sledes at man kan njes med at skre udefra. Derved kan man nsten slippe for at rre ved indersiden af frugten, bde ved fjernelse af fr og ved hakning.

Nr det er sagt, s har jeg da ogs vret uheldig (ls: dum) flere gange og mttet betale prisen for det :D
--

Svar Send privat besked
Bjarne Hjlund (barneydk)
Indlg: 286

Rimmerhus, DK
30/08-2011 21:46

--
Plum hndrens kan ogs anbefales..

..og hvem har ikke prvet at vre uheldig (glemsom) haha....

Svar Send privat besked
Steffen Hinchely (Hinchely)
Indlg: 114

Midtfyn
31/08-2011 09:04
Vil prve rdene. Har stlsbe. Vil ogs prve med kaffegrums.

"Rigtige mnd bruger ikke handsker nr de renser chili!"

--
Steffen

Svar Send privat besked
Lazy Keen (LazyKeen)
Indlg: 1

21/03-2012 14:21
Lidt sent, men mske kan det hjlpe andre: saft fra en citrus frugt hjlper. Jeg plejer at skre en citron over og s holde den i mod der hvor det brnder. Det virker bde udenp og i munden. Virker p 30 sekunder.

Svar Send privat besked
Michael R. A. (MRA1984)
Indlg: 155

Uldum
21/03-2012 15:17
Stlsben? Hmmm...

Jeg hader ting der fungerer uden nogen forklaring og det er til stadighed ikke lykkedes mig at finde nogen der kan give mig en rationel forklaring p den skaldte "sbes" virke...

Er min redningsmand/kvinde p dette forum? :-)

--

Svar Send privat besked
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
22/03-2012 13:04

Jeg er ogs p olie rdet. Det virker normalt her. Smr hnderne ind i olie og vask efter med sbe (jeg bruger opvaskemiddel). Capsaicin oplses i fedt og vil derfor sidde i olien. Olien oplses af sben og dermed vil olie+capsaicin forsvinde fra fingrene.
Stl sben har jeg prvet men den har aldrig rigtigt virket for mig. Mine svigerforldre er dog enormt glade for den ifm. fisk.

--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Karina Hier (karinakorsholm)
Indlg: 35

Amager
25/03-2012 23:43

-- Jeg ville ogs rde til at bruge citronsaft ... Det bruger jeg selv hvis uheldet er ude:)
karinakorsholm

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3950, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: DanteJak
Antal Emner: 2210
Antal indlg: 18223 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)