Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hvilken sort til vindueskarmen?
Erling Rohard (Erling Rohard)
Indlg: 148

Snderjylland
25/09-2011 14:50
Lser nu om Bolivian Rainbow, der skulle smage af sbe - har lige prvet og den er ikke srligt spndende m man sige. Har I nogen gode ideer til en indendrs chili, der kan give frugter hele ret rundt, gerne har pne farver og smager s godt s man faktisk vil putte den i mad? Jeg har prvet med Numex Twilight og Bolivian Rainbow, var dog ikke tilfreds. Busken skal ogs vre lille og kompakt, da den skal kunne st i en vindueskarm. Har flourescent purple mon de egenskaber? Omnicolor, kan den dyrkes som potteplante? Andre forslag?
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
25/09-2011 17:46
Prarie Fire og/eller Aurora - de bliver ikke ret store, er min erfaring. Hvis det handler om udseendet s er Aurora lilla, inden den modner til (gul og) slutfarven rd. Prarie Fire er gullig indtil den bliver rd.

Min Prarie Fire er vist 3 r gammel efterhnden og giver stadig frugter i mange mnder om ret - rummet den str i er for koldt om vinteren, men hvis du har den lunt og lyst burde det kunne fungere ret rundt, hvis bare du gder lidt ind i mellem og giver lidt ny jord - fx om forret.

Har ikke prvet dem du kender, men de er vist specifikt fremdrevet for udseendet, s mske er smagen get lidt tabt undervejs...
--

Svar Send privat besked
Brian Conradsen (BrianConradsen)
Indlg: 145

Fredericia
25/09-2011 23:37
Kunne dette vre en ide http://fatalii.net/growing/index.php?option=com_content&task=view&id=95&Itemid=105

s er der ihvertfald store muligheder for at finde en sort, der ogs har lidt aroma
--
Mvh Brian

Svar Send privat besked
Brian Conradsen (BrianConradsen)
Indlg: 145

Fredericia
25/09-2011 23:37
prver lige igen Bonchi's
--
Mvh Brian

Svar Send privat besked
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
26/09-2011 00:19
Hej Erling

Jeg har haft omnicolor i vindueskarm - den fungerer usdvanlig godt i potte og stter mange chilier. Den bliver dog en 40-50 cm - frste r var den som et lille tr med "krone" - efter overvintring og nedklipning satte den skud nedefra og blev meget busket.

Cumari (chinense) er en af mine favoritter til vindueskarm - og synes ogs godt om Habanero Peruvian White.

Chenzo F1 kunne mske ogs vre en mulighed. Flot busket tt plante med chilier, der gr fra grn til sort og rd, som dog ikke er frugtagtig i smagen. Mere som en lille jalapenos.

Jeg kan ogs godt lide birds eye baby som selv i 0,5 l. potte fr mange bittesm chilier - ikke samme farveflor som de ornamentals du har prvet, men nydelig med sit ttte mrkegrnne lv.
--

Svar Send privat besked
Erling Rohard (Erling Rohard)
Indlg: 148

Snderjylland
28/09-2011 00:05
Pernille - tak, udseende er dog mindre vsentligt end smagen her
Brian - ser spndende ud, tror dog ikke jeg har tid til den pasning i disse r, mske senere
Maria - OK, det m jeg prve...
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
Torlak Hansen (Torlak)
Indlg: 13

rhus C.
28/09-2011 23:10
Har lige taget billedet, s kvaliteten er ikke den bedste.
Har set den fra fr, og er klart den flotteste plante i hjemmet. Har dog ikke nogle modne frugter p den endnu, s ved ikke hvordan den smager, men den skulle vre temmelig strk.
Noget jeg Tror er lidt specielt ved denne plante er at den bde har helt hvide blomster nogle steder, men ogs helt violette blomster :)
--
right

Svar Send privat besked
Rasmus Brnsgaard (Rallen)
Indlg: 181

Herning
29/09-2011 17:31
Fantastisk emne!! Efter jeg er flyttet i lejlighed gr jeg og leder efter noget af det samme :)
--

Svar Send privat besked
Torlak Hansen (Torlak)
Indlg: 13

rhus C.
30/09-2011 18:13
Det er en "Black Pearl" p Billedet, troede at det ville st der, da jeg skrev det ud fra billedbeskrivelsen.

Svar Send privat besked
Christian Ammentoft (Krede)
Indlg: 131

Fredericia
30/09-2011 19:09

--
Har lige vret i Bilka og de har bde "Apache" og "medusa" til 25 kr stk. Men medusa er nok den jeg vil anbefale til vindueskarmen. Den smager godt, og har nogle flotte frugter. Har selv vindueskarm, s de passer godt dertil.

Krede

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3997, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: zidyesfsl
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)