Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
.....kan ikke vente
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
20/11-2011 12:12

--
Hej chili-folk,
Nu kan jeg ikke vente mere, nu M jeg s!! Jeg er udemrket klar over, at det ikke er det smarteste tidspunkt at s p, men den glde ved at se de sm spirer komme op, fik mig igang:-)
Er jeg den eneste der har det sdan?
I r bruger jeg ikke jiffipotter, men sm bitte potter med priklejord. Tre sm spirer er kommet op!!. h, hvilken glde:-)
-Og i r vil jeg ikke lave 5-6 stykker af hver for at vre p den sikre side. Sidste r forrede jeg 54 planter vk, som var i overskud, det er da for fjollet.
Kender I det?

Svar Send privat besked
.....kan ikke vente
Vivi Nordestgaard (Vivi)
Indlg: 257

Gl. Brabrand
20/11-2011 12:24
Tjah - jeg laver nu ogs altid for mange, fordi nogle af dem jo ikke bliver til noget. Jeg ser altid 3 af hver - og forrer ogs overskudsproduktionen vk. Det plejer folk at vre glade for ;o)
I r (jeg har nemlig set de fleste nu) kan jeg allerede se en hvor kun t fr spirede - s jeg holder fast i at s tre.

Svar Send privat besked
.....kan ikke vente
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
20/11-2011 12:53

--
Lidt - er jo startet for et godt stykke tid siden...

Jeg sr kun to fr af hver slags - skulle der s vre en enkelt slags, der ikke spirer, s sr jeg enten to mere eller dropper den i denne sson. Sjovt nok, s kommer jeg aldrig til at mangle chilier i sidste ende :) Men jeg synes nu, at det er meget f fr, der ikke spirer - sidste r var det vist en eller to slags ud af 45.

Jeg sr ogs andet - isr krydderurter p denne rstid. Jeg forsger at s koriander ca. 1 gang om mneden, s jeg har friske forsyninger det meste af tiden.

Svar Send privat besked
.....kan ikke vente
Christian Ammentoft (Krede)
Indlg: 131

Fredericia
20/11-2011 14:34

--
Vil det sige at man sagtens kan s frene nu, og stadig f et godt resultat nste sson?? Har det nogen betydning for plantens vkst og udbytte??

Svar Send privat besked
.....kan ikke vente
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
20/11-2011 14:46

--
Ja - hvis man kan give dem de rigtige ting, nr de vokser op. Og her er tilstrkkeligt lys en meget vsentlig faktor - jeg ville ikke bruge tid p det, hvis jeg ikke havde mine LED-lamper...

Uden dem ville jeg s lige omkring 1. februar og stte planterne s lyst som muligt, nr de var fremme.

Svar Send privat besked
.....kan ikke vente
Christian Ammentoft (Krede)
Indlg: 131

Fredericia
20/11-2011 16:20

--
Helt i orden. S m jeg jo bare vente til an gang i februar. :)

Svar Send privat besked
.....kan ikke vente
Henrik Olsen (justmc)
Indlg: 91

Cph.og Mexico
20/11-2011 17:08
Hej.
Jeg har anskaffet spirekasser og skal forsge at dyrke chili her i Mexico. Her i jeblikket er vejret som en god dansk sommer, varmt om dagen og lidt koldt om natten. Jeg har fr fra chili Capsicum Cardenasii (Ulupia) som jeg fik tilsendt fra en wildchilli fan fra Australien bliver det en succes vil jeg gemme fr fra den og tilbyde at de kommer med i frbrevet eller til dem der vil have nogen der fra.

I nskes alle en god 2012 chili r.

mvh. Henrik.
[IMG SRC="C:\Users\Olsen\Pictures\2010-11\2011-11-20" ALIGN="left"]Spire kasse[/IMG][IMG SRC="C:\Users\Olsen\Pictures\2010-11\2011-11-20" ALIGN="left"]efter vand pfylding[/IMG]
[IMG SRC="C:\Users\Olsen\Pictures\2010-11\2011-11-20" ALIGN="left"]fr i spirekasse[/IMG]--
justmc

Svar Send privat besked
.....kan ikke vente
Henrik Olsen (justmc)

Cph.og Mexico
20/11-2011 17:11

v billederne kom ikke med. Ved ikke hvad jeg gjorde galt.--
justmc

Svar Send privat besked
.....kan ikke vente
Henrik Olsen (justmc)

Cph.og Mexico
20/11-2011 17:26

Jeg har lagt billederne ind p mit picasa webalbum.
Spire kasser--
justmc

Svar Send privat besked
.....kan ikke vente
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
20/11-2011 20:10

--
Mine fr spirer nu ogs ret godt, men bare ikke s hurtig som jeg vil have det. S m man jo liiige s et par ekstra, og s kommer alle sammen, nsten, p en gang, derfor har jeg som regel alt for mange planter.

Sidste r sede jeg frst i januar, det gik ok, med hjlp fra en sparepre, men i r m jeg vist ud i noget vkstlampe-udstyr.

Svar Send privat besked
.....kan ikke vente
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
20/11-2011 20:21

--
Henrik,
Tak, og i lige mde:-)

Har du lys nok til at dyrke chilier p denne tid af ret? Hvor mange timer med lys har du p dine breddegrader?

Svar Send privat besked
.....kan ikke vente
Henrik Olsen (justmc)

Cph.og Mexico
20/11-2011 21:00

Hej Ilse.
I jeblikket har vi ca. 11 timer daglys med en temperatur p 25-28 c.om dagen og omkring 15c. om natten, men det kan blive koldere om natten 5-8 c.
Jeg har frst sadt dem til spiring igr, der gr et stykke tid fr de er spiret, men straks efter jul begynder det at blive varmere, vi bor i ca. 1800 meters hjde. Jeg tror ikke der skulle vre noget problem med at dyrke chile her om vinteren, jeg f chile af venner der har dem i deres have hele ret rundt. Det er frste gang jeg dyrker chile her i Mexico s jeg m se hvordan det kommer til at g.
Er der noget jer chilifan nsker fra Mexico som er muligt at sende vil jeg gerne gre det.

Mvh. Henrik.--
justmc

Svar Send privat besked
.....kan ikke vente
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
20/11-2011 23:38

--
Hej Henrik,

Ja tak, jeg vil gerne have tilsendt 11 timers dagslys, 25-28gr om dagen og 15 om natten:-)

-h ja, man bliver da lidt misundelig, tnk at dyrke chilier p friland, mica male!!!

hv Ilse

Svar Send privat besked
.....kan ikke vente
Kenneth Autzen (thesheep)
Indlg: 250

Sdr Jylland
21/11-2011 10:16
justmc skrev:
Hej Ilse.
I jeblikket har vi ca. 11 timer daglys med en temperatur p 25-28 c.om dagen og omkring 15c. om natten, men det kan blive koldere om natten 5-8 c.
Jeg har frst sadt dem til spiring igr, der gr et stykke tid fr de er spiret, men straks efter jul begynder det at blive varmere, vi bor i ca. 1800 meters hjde. Jeg tror ikke der skulle vre noget problem med at dyrke chile her om vinteren, jeg f chile af venner der har dem i deres have hele ret rundt. Det er frste gang jeg dyrker chile her i Mexico s jeg m se hvordan det kommer til at g.
Er der noget jer chilifan nsker fra Mexico som er muligt at sende vil jeg gerne gre det.

Mvh. Henrik.--
justmc

--
henrik hvad tnker du p, fordi der er mange ting fra mexico jeg godt kunne bruge :D

Svar Send privat besked
.....kan ikke vente
Henrik Olsen (justmc)

Cph.og Mexico
24/11-2011 02:35
Hej Kenneth.
Fik du min PM?
Der er to som jeg sender pakker til to andre den ene bor ogs som dig i syd jylland det kunne gre forsendelsen bigligere.

--
henrik hvad tnker du p, fordi der er mange ting fra mexico jeg godt kunne bruge :D

--
justmc

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3950, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: DanteJak
Antal Emner: 2210
Antal indlg: 18223 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)