Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hvem spiser chili med scoville > 1 mio.?
Didde D. (Didde)
Indlg: 73

Holbk
31/01-2012 19:48
Nu bliver jeg lidt nysgerrig, for jeg har set mange herinde som dyrker de superstrke chilier, men spiser i dem eller er det bar for sjov skyld?
Er der nogensinde nogen her i DK der har fet mlt scoville graderne p dem vi dyrker? Jeg tnker at vi nok ikke kan f dem op p 1 mio.

Jeg kan slet ikke stte mig ind i hvor strke de er, men mske nr man at bedvet af smerte fr de sidste scoville stter ind?

Hilsen Didde

Svar Send privat besked
Karina Hier (karinakorsholm)
Indlg: 35

Amager
31/01-2012 21:32

--
Jeg har mange af de strke chilier og det er jo ikke noget problem at bruge dem i maden man bruger jo barelidt mindre af chilien....
:)
karinakorsholm

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
31/01-2012 23:14

-- Jeg bruger ikke selv de strkeste, men kender en, der kber dem af mig. Hun kan bare ikke f det strkt nok, og de er jo sjove at dyrke :)

Svar Send privat besked
Jes Christensen (Jes Christensen)
Indlg: 605

Lsning
01/02-2012 03:01
Jeg elsker de strke C.Chinense.
Syntes ivrigt at det er dem som har den bedste smag.

Men det er da meget skrmmende nr man ser videoer p Youtube, hvor folk spiser hele frugter af de 10+++ Nuclear strke, det stadie springer jeg lige over.

Men i madlavning i mindre doser, i r vil jeg ogs forsge mig med at lave pulver af trre frugter.

--
<'))))><( Hilsen Jes Christensen )

Svar Send privat besked
Vivi Nordestgaard (Vivi)
Indlg: 257

Gl. Brabrand
01/02-2012 07:02
Jeg synes det samme som Jes ;o)

Er meget begejstret for de helt strke og aromatiske chinenser isr - specielt Habanroerne har fanget mig -- en god Habanero er en Habanero i Vivi's mave.

De har vildt meget smag, ikke bare styrke - og det kan jo som skrevet doseres til formlet.

Dyrkningen er ogs en del af det for mig - de er flotte og fascinerende. At der kan vre s meget kapow i sdan en lille rynket frugt har nu da sin egen charme.

Svar Send privat besked
Simon Christensen (HotZ)
Indlg: 57

01/02-2012 17:34
Jeg prver at blive lidt mere resistent over for chili, og spiser temmelig meget af det for bedre at kunne f den "rigtige" smag frem i stedet for at skulle "d" hver gang :-)

Jeg har lst at Chilier som gror i klimaer p 20-35 grader er betydelig mindre strke end nr de bliver dyrket ved 30-35 grader, s vi kommer formentlig ikke op p den "magiske" 1 million scoville med mindre man laver det lidt varmere inden for eller rammer en super periode om sommeren.

--

Svar Send privat besked
Didde D. (Didde)
Indlg: 73

Holbk
01/02-2012 21:02
Jeg tror jeg vil komme til en chilismagning i r, for at se om jeg kan smage forskel p noget, for jeg synes ikke at der er s mange andre smage der kommer igennem, end den strke og s lidt pebefrugtsmag, men mske er jeg bare ikke s god til at differentiere de forskellige smage.
P den anden side kunne jeg godt n at smage citronsmagen i Toftegrds citronchili.

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
01/02-2012 21:19

--
God id - regner selv med at tage til chilismagning p Toftegaard igen i r. Det er superhyggeligt!

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3838, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Jesusadame
Antal Emner: 2207
Antal indlg: 18219 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)