Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Brug af frosne chilier?
Peter Lambk (Toppermaestro)
Indlg: 56

rhus C
19/06-2008 16:09
Hej

Hvordan synes i det er, at bruge frosne chilier nr man laver hot sauce salsa osv?

Sidst jeg fik en ordentlig sending habaneros (2 kg) blev det til noget af et projekt, at f lavet sauce inden de blev drlige.

overvejer at f 4 kg, men gider ikke hvis det er en dum ide at fryse dem.

Svar Send privat besked
Brug af frosne chilier?
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
20/06-2008 12:17
Jeg har lige frosset 2kg til brug i saucer senere hen. S lnge de skal hakkes eller blendes i en en sauce eller salsa, s er der intet problem i at fryse dem. De bliver dog lidt for slaskede til at de kan udgre det for friske chilier i retter hvor de skal bruges som dette.
--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Brug af frosne chilier?
Lars VB (Bergowitz)
Indlg: 8

7480
13/09-2013 06:55
Hej alle chili fans

Jeg har sgt lidt rundt omkring p nettet for at finde ud af om det er godt at fryse sine chilier for s senere at sylte dem, men uden det store held.
Kan man godt det med godt resultat?
Jeg kunne godt tnke mig at f samlet godt sammen af en sort inden jeg sylter nemlig, og de vlger jo ikke at blive modne alle sammen samme dag desvrre fra samme plante.

God festival til Jer alle i morgen :-)

Mvh

Lars

Svar Send privat besked
Brug af frosne chilier?
Bodil Bak (bodabani)
Indlg: 18

Tllse
15/09-2013 15:18
Jeg blender mine overskuds chilier med lidt olie til en pasta og fryser denne pasta ned. Putter pastaen i en frysepose og laver posen "flad". S kan man brkke et stykke af denne flade chilipasta klods i lbet af vinteren og bruge i maden.
--

Svar Send privat besked
Brug af frosne chilier?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
15/09-2013 20:08

-- Hej Lars

Tak - det var en fed festival!

Friske chilier kan holde sig i kleskab ca. 3 uger, hvis de lgges i en lukket boks, s du kan i hvert fald samle sammen i de tre uger :)

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4000, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: lamstoreglue
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)