Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Pasilla Baijo Chilaca
Kjeld Jordt (KjeldJordt)
Indlg: 3

27/07-2012 20:10
Hej

Jeg har kbt nogle fr af sorten Pasilla Baijo Chilaca og nu er jeg lidt i tvivl om styrken.

P posen med frene str der 50.000 scoville, men nu har jeg vret lidt rundt p nettet og bl.a. wikipedia skriver 1.000-3.999 scoville.

Er der nogen af jer der har erfaringer med denne sort, s hrer jeg gerne lidt mere om den :)

Mvh
Kjeld

Svar Send privat besked
Pasilla Baijo Chilaca
Vivi Nordestgaard (Vivi)
Indlg: 257

Gl. Brabrand
28/07-2012 09:05

Hej Kjeld

Yeps - jeg har dyrket den et par gange, ganske vist under et af dens andre navne: Mexican Negro.

Jeg synes at den smager fantastisk, men strk er den ikke ;)

Har ogs gang i en plante lige nu som spirede frst i maj og endnu en som spirede for et par uger siden. S der er lidt at bruge af til vinter. En skn chili - er helt vild med smagen nr der er helt moden og gerne let trret.

Har du set dine fr?

mvh
Vivi

Svar Send privat besked
Pasilla Baijo Chilaca
Kjeld Jordt (KjeldJordt)
Indlg: 3

28/07-2012 16:43
Hej Vivi

Tak for det fine svar :)

Ja jeg sede dem sidst i marts, og har nu 2 fine planter p henholdsvis 1 meter og 1,20 meter. Den "lille" str i en krukke og den "store" har jeg plantet ud i en kapilr-kasse.

De har sat de frste frugter, hvoraf de strste er fine grnne og omkring 5 cm lange.

Jeg kommer lige et par billeder af dem p siden, nr jeg har vret ude og tage nogen :)

Mvh
Kjeld

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4083, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Thomasdiepe
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)