Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
7 pot
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
17/09-2012 22:43

--
Hej allesammen:-)

Nu stiller jeg mske et meget dumt sprgsml, men hvad er det nu at 7 pot betyder??
Jeg er klar over at det er noget med at chilien er strk nok til 7 gryder mad, men hvor meget strkere er den i forhold til en alm. rd Habanero? Jeg har kun lst om en vild styrke, men ikke ret meget om smagen?

vh Ilse

Svar Send privat besked
7 pot
Jes Christensen (Jes Christensen)
Indlg: 605

Lsning
20/09-2012 01:16
De fleste er meget strkere end Rd Habanero, kunne fristes til at sige dobbelt s strke, men det er nok lige lidt overdrevet.

7 pot, er vist bare en betegnelse for den tybe, men jeg kan tage fejl..??

Jeg har aldrig fet en 7 pot som ikke smagte godt, styrken hamre ind p tungen omgende, men tager ret hurtigt af i styrke igen.

Ilse skrev:-- Hej allesammen:-) Nu stiller jeg mske et meget dumt sprgsml, men hvad er det nu at 7 pot betyder?? Jeg er klar over at det er noget med at chilien er strk nok til 7 gryder mad, men hvor meget strkere er den i forhold til en alm. rd Habanero? Jeg har kun lst om en vild styrke, men ikke ret meget om smagen? vh Ilse

--
Hilsen Jes Christensen 2gods@adslhome.dk

Svar Send privat besked
7 pot
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
20/09-2012 16:26

--
Tak for svar, Jes:-)

Hvis de ikke er bare strke, men ogs har en smag, skal det da lige prves til nste r.
Men det er da et srt navn "7 pot"

vh Ilse

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3997, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: zidyesfsl
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)