Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Naga Morich-mystik
Jens Hansen (GartenZwerg)
Indlg: 12

05/10-2012 21:30
Hej
Jeg sede en del chili i februar og gldede mig til at dele billeder og hygge herinde ;-) men s fik jeg job langt fra mit drivhus og.....det var s den ssson...og dog. Mine planter blev givet vk til venner og bekendte og jeg tog selv tre med til en ikke optimal opvkst i mine vindueskarme :-)

Nu til mysteriet. Besgte min gamle nabo den anden dag. Hans Naga Morich (alts dem jeg sede) laver gule frugter, som er meget Naga Morich-agtige at se til. Men min Naga M plante laver rde og ret sm frugter, som faktisk ikke ligner naga overhovedet. Det samme glder for en Naga M hos en kammerat. Det hrer med til historien, at jeg bde havde Naga Morich og Bhut Jolokia planter i alt 15 stk og de lignede hinanden p en prik i vkstform. Er det normalt, at der dukker en gul op i et batch fr OG kan man forklare min og kammeratens drligt formede Naga Morich med ringe vkstbetingelser?

right

right
--

Svar Send privat besked
Naga Morich-mystik

05/10-2012 21:49
Der gik selvflgelig ged i de sidste og ret afgrende billeder ;-)

right

right

Angende "ringe vkstbetigelser" s skal det siges, at mine to andre vindueskarmsplanter ogs producerer alt for lidt, men faktisk ok frugter, det drejer sig om Paprika Alma og en Aji "et eller andet" - Ajien er faktisk ogs et mysterium, fordi den ikke passer med noget jeg har set :-)

Det ville vre spndende, hvis nogen har et bud p, hvad der foregr i de vindueskarme :-)

--

Svar Send privat besked
Naga Morich-mystik
Jes Christensen (Jes Christensen)
Indlg: 605

Lsning
09/10-2012 20:31
Den gule er ikke en Naga M, sikkert et kryds, men den ser meget SQ meget interessant ud, men hvad der er krydset ind i den kan ham du har frene fra mske svare p, kan have vokset tt p en gul Chili.

Hvis det er muligt, s er jeg aftager af lidt fr. fra den gule Naga.
Jeg har et hav af spndene sorter, jeg er sikke p at du kan finde et eller andet interessant at bytte med.

--
Hilsen Jes Christensen 2gods@adslhome.dk

Svar Send privat besked
Naga Morich-mystik

10/10-2012 09:55
Hej Jes, jeg fik tre frugter af naboen, s jeg kommer ikke til at svmme i fr. Men jeg kan jo faktisk sende dig en frugt, hvis du er interesseret. Jeg kan ikke svare p, hvordan den er blevet gul. Jeg sede 11 forskellige chili. Af de 11 var Naga M (Dorset Naga) og Bhut Jolokia (rd) ens i vkstform og de andre sorter var en helt anden boldgade. S hvis jeg har kludret i min skiltning, kan det vre en gul Bhut Jolokia, men det tror jeg ikke jeg har, s fret er kbt som en Naga Morich / Dorset Naga OG den laver underlige sm rde frugter i vindueskarme i Kbh, men store gule frugter i min nabos drivhus i sdr.jylland :-)

Er der nogen der har en ide om, hvorvidt de sm rde fra vindueskarmene er noget helt andet?
--

Svar Send privat besked
Naga Morich-mystik
Jes Christensen (Jes Christensen)
Indlg: 605

Lsning
10/10-2012 20:03
Super det lyder rigtig godt TAK :)

Hvis de sm rde fra vinduet har nogenlunde samme facon farve og smag, s kan det sagtens vre den samme.
Ringe vilkr / lille potte kan resultere i mindre frugter og mindre vkst i lvet, eller f frugter.
Det er dog svrt at sige med 100% sikkerhed, der kan vre en anden forklaring p det.

GartenZwerg skrev:Hej Jes, jeg fik tre frugter af naboen, s jeg kommer ikke til at svmme i fr. Men jeg kan jo faktisk sende dig en frugt, hvis du er interesseret. Jeg kan ikke svare p, hvordan den er blevet gul. Jeg sede 11 forskellige chili. Af de 11 var Naga M (Dorset Naga) og Bhut Jolokia (rd) ens i vkstform og de andre sorter var en helt anden boldgade. S hvis jeg har kludret i min skiltning, kan det vre en gul Bhut Jolokia, men det tror jeg ikke jeg har, s fret er kbt som en Naga Morich / Dorset Naga OG den laver underlige sm rde frugter i vindueskarme i Kbh, men store gule frugter i min nabos drivhus i sdr.jylland :-)

Er der nogen der har en ide om, hvorvidt de sm rde fra vindueskarmene er noget helt andet?
--

--

Svar Send privat besked
Naga Morich-mystik

12/10-2012 12:59
S er det fr og frugt p vej Jes.

Hvad facon, duft og smag angr, s er i hvert fald faconen slet ikke den samme og s vidt jeg vurderer er styrken heller ikke nr s hj p de rde som de gule frugter. Jeg brugte to af de sm, som godt nok var meget sm med fr og det hele i en lille pastaret og det gav ikke anledning til rde kinder eller noget.
Jeg vil undersge det nrmere + f taget nogle bedre billeder, nr jeg kommer tilbage til vindueskarmen...

Jes Christensen skrev:Super det lyder rigtig godt TAK :)

Hvis de sm rde fra vinduet har nogenlunde samme facon farve og smag, s kan det sagtens vre den samme.
Ringe vilkr / lille potte kan resultere i mindre frugter og mindre vkst i lvet, eller f frugter.
Det er dog svrt at sige med 100% sikkerhed, der kan vre en anden forklaring p det.

GartenZwerg skrev:Hej Jes, jeg fik tre frugter af naboen, s jeg kommer ikke til at svmme i fr. Men jeg kan jo faktisk sende dig en frugt, hvis du er interesseret. Jeg kan ikke svare p, hvordan den er blevet gul. Jeg sede 11 forskellige chili. Af de 11 var Naga M (Dorset Naga) og Bhut Jolokia (rd) ens i vkstform og de andre sorter var en helt anden boldgade. S hvis jeg har kludret i min skiltning, kan det vre en gul Bhut Jolokia, men det tror jeg ikke jeg har, s fret er kbt som en Naga Morich / Dorset Naga OG den laver underlige sm rde frugter i vindueskarme i Kbh, men store gule frugter i min nabos drivhus i sdr.jylland :-)

--

--

--

Svar Send privat besked
Naga Morich-mystik
Scion Stem (scion)
Indlg: 341

N.SJ.
04/12-2012 21:35
Hello everyone, I am new here. The red one is looked similar with my plants I am also put the containers on the windowsill. To another thread I have already mentioned, how it was happened. The source of my chili seeds are from my kitchen :) I have bought some habanero from Fotex and I took the seeds and germinated. But it grows and yield fruits but different from the one I have taken the seeds. Have a look.right The yellow one is not Bhut.
--

Svar Send privat besked
Naga Morich-mystik
Lasse Dam Pedersen (Lassedp)
Indlg: 16

Esbjerg
08/05-2013 11:00

--
pn plate! Ville lige sige det :D

Svar Send privat besked
Naga Morich-mystik
Scion Stem (scion)
Indlg: 341

N.SJ.
08/05-2013 15:20

--
Jeg savnede denne plante. Jeg mistede det, da jeg gjorde overvintre. Jeg fler godt at se billedet her igen.

Mvh.
Scion

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4000, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: lamstoreglue
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)