Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Uspiselig chili?
C O (Chilover)
Indlg: 2

Aarhus
14/08-2013 23:15
Hej allesammen.

Jeg kbte i dag min frste chiliplante ved den lokale grnthandler. Efter jeg har spist en enkelt af chili'erne fra planten gr det s op for mig at der str p potten "Kun til dekoration, m ikke spises". Det kom lidt bag p mig, da jeg oven i kbet havde spurgt grnthandleren om den var strk da jeg kbte den - hvortil han ikke sagde noget om at den var uspiselig. S sprgsmlet gr p, er den virkelig uspiselig? og er det i s fald selve sorten der ikke er spiselig eller er det blot fordi der er strre krav til en spiselig (og derfor er dyrere at producere) nr den skal slges i DK?

right

--

Svar Send privat besked
Uspiselig chili?
Louise Kjrulff (Louise K)
Indlg: 40

Kbenhavn
15/08-2013 22:31
Uden noget som helst belg for det, ville jeg gtte p det er fordi de propper nogle nasty vkstfremmere og den slags i.. Og dermed ikke m slge det til fdevarer.

Men der findes vist ogs prydchilier, som ikke er beregnet til andet end at kigge p. Hvorfor, ved jeg ikke lige.

Svar Send privat besked
Uspiselig chili?
C O (Chilover)
Indlg: 2

Aarhus
16/08-2013 23:43
Hej Louise, mange tak for dit svar.

Jeg har slet navnet op p planten - som str p potten. Det ser ikke ud til at selve sorten er uspiselig i hvert fald, s jeg tror du har fuldstndig ret i at det er nok fordi der er brugt vkstfremmer eller lign..

Det er ellers en skam, da den chili jeg smagte fra planten egentlig var meget god :)

--

Svar Send privat besked
Uspiselig chili?
Scion Stem (scion)
Indlg: 341

N.SJ.
17/08-2013 12:16
Alle chili planter er spiselige, men nogle af de prydplanter producenten bruger en masse af kemisk / gdning, der er skadeligt for konsum. Hvis vi dyrker det hjemme fra fr s vil der ikke vre noget problem med at spise.

Scion
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3997, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: zidyesfsl
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)