Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hjemmalavet drivhus
Kevin Larsen (Golden)
Indlg: 8

Solrd
31/03-2014 22:33
Hej folkens, jeg skal til at lave et vgdrivhus.. som bliver bygget op af lgter og plastik.. det bliver meget simpelt og billigt :-) men jeg har lige nogle sprgsml...

Drivhuset skal bekldes med plastik er denne type god nok? http://www.jemogfix.dk/butik/byggematerialer/isolering/folie.aspx?pid=9011831&view=1

det er en 0.20 mm dampsprre.. her tnker jeg om der kommer nok UV igennem plastikken??

Andet sprgsml - skal drivhuset helst st direkte i solen?

hber i kan hjlpe mig:-)
--

Svar Send privat besked
Hjemmalavet drivhus
Kevin Larsen (Golden)
Indlg: 8

Solrd
31/03-2014 22:34

--
Der skulle s have stet HJEMMELAVET i overskriften:-)

Svar Send privat besked
Hjemmalavet drivhus
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
01/04-2014 07:41

--
Det vil formentlig kun holde i en sson, da solen vil nedbryde det, og det er ikke s solidt, hvis det bliver blsevejr.

Hvis det str i direkte sol, skal der vre mulighed for at lufte ud og evt. skygge, da der vil blive ekstremt varmt derinde, og planterne er ikke vilde med mere end 30 grader - og hellere 25 :)

Jeg er ikke helt sikker p, hvad du mener med UV? Det er ikke UV-lyset, der er godt for planterne- prv evt. at google det :)

Svar Send privat besked
Hjemmalavet drivhus
Kim Larsen (Pharao)
Indlg: 159

Vorbasse
01/04-2014 18:56
Som Anja skriver vil dampsprre blive delagt af solen og vil mske ikke engang holde i 1 r, de UV bestandige presseninger man kan kbe i hjem og fix og Harld nyborg til billige penge, kan jeg kun sige holder heller ikke, dette er prvet med meget drligt resultat.

S hvis du vil have noget der holder, mske en smule dyrere, kan jeg kun anbefale http://www.jeepplastic.dk/ , der har jeg kbt mit.
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3950, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: DanteJak
Antal Emner: 2210
Antal indlg: 18223 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)