Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Citron?
Steen Johansen (steen_kbhn)
Indlg: 4

Kbenhavn N
16/06-2014 12:02
Ny p forum s undskylder hvis emnet har vret oppe fr.
Jeg har kbt en "Aji Limo" (fremdyrket fra Klarskov gartneri), s vidt jeg har forstet er den rigtige Limo en C.chinense, mens den gngse citronchili er en C.baccatum. Nu er der blomster p planten med grnt p kronbladene, er det ikke et baccatum - trk? S det er C.baccatum der str i min vindueskarm er det rigtigt :-)
Den er lidt mere "ls" i vksten end chokoladehabaneroen(venstre plante), der str ved siden af.
right
right
--

Svar Send privat besked
Citron?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
16/06-2014 15:25

--
Jeg skrev til Klarskov Gartneri sidste r, at de mrkede deres planter forkert, men det har benbart ikke hjulpet...

Den hedder Aji Limon med n til sidst og er en Baccatum, som det kan ses p de fine blomster med den grnne inderside :)

Aji Limo er en helt anden sort - kan ikke lige huske, om det er en Chinense eller en Frutescens.

Svar Send privat besked
Citron?

Kbenhavn N
16/06-2014 16:13
Tak for bekrftigelsen, Anja, det er altid rart at vide hvad man har stende, s glder det jo bare om at vente og se om der er lys nok i vindueskarmen til en fornuftig vkst :-)
--

Svar Send privat besked
Citron?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
16/06-2014 23:23

--
Velbekomme :)

Gad vide, om jeg skulle finde min gamle mail frem og skrive til dem igen? Det er da noget rod!

Svar Send privat besked
Citron?

Kbenhavn N
17/06-2014 20:30
De har mske trykt en ordentlig portion mrkater der skal bruges op :-) ... men du har ret, det er irriterende for de folk som gr op i sorterne.

Et ekstrasp. er min citron lettere solbrndt eller skal jeg bekymre mig om noget andet?
right
right
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3709, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: oapedNaw
Antal Emner: 2204
Antal indlg: 18216 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)