Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Ny chili fan
Kristian Vejmand (nygaard)
Indlg: 92

Fyn
04/04-2009 19:10
Hej alle

Nu skal der trkkes en smule p de erfarne.

Jeg str som ny ejer at et drivhus og skal jo s smt igang med at dyrke. selvf ogs en del chili.

mine sprgsml gr ikke p hvilken slags chilier jeg skal dyrke osv, det er jo bare ud og kigge og smage. men nu mere forholdsregler osv.

eks
hvornr m jeg plante i drivhuset s de ikke gr ud

hvilken temp er optimalt i drivhuset.

hvor meget gdning skal de diverse planter have, jeg bruger vandingskasser

m jeg bruge regnvand til vanding

Jeg har sikkert flere sprgsml s de kommer nok

hber i kan hjlpe :o)

Svar Send privat besked
Ny chili fan
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
05/04-2009 15:49
Sikke dog en masse sprgsml. Det er sgu ikke sdan til at svare p sdan bare lige. Jeg gr ud fra du har lst guiden her p siden. Men ellers er det bare med at g igang med at lse. Der findes masser af guider og fora, hvor du kan finde svar p alt det du sprger om. Disse er et par af mine favoritter:
http://www.thechileman.org/guide_home.php
http://www.fatalii.net/growing/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=26
Vedr. hvad du skal dyrke s er det jo en smags sag. Jeg har gang i masser af forskellige. Jeg kan da anbefale nogle cayenne chilier, jalapenoer, mske nogle mindre bird-chilier og da klart ogs nogle habaneroer... Jeg er selv fuldstndigt oppe at kre over mine Rocotoer, som jeg venter meget af...
God lselyst... Og s hber jeg da ogs der er flere, der vil give dig lidt rd...

--

Svar Send privat besked
Ny chili fan
Simon Nielsen (Newbi)
Indlg: 64

7400
07/04-2009 09:21
En af de ting jeg har gjort for at lre noget om chilier er at kbe bogen "den lille strke om chili". Der kan du finde svar p en masse af dine sprgsml.

Svar Send privat besked
Ny chili fan
Sren Nielsen (Frustrator)
Indlg: 127

Sdr. Omme
10/04-2009 12:54
n ting er sikkert: Du skal IKKE udelukkende bruge regnvand til at vande med, da regnvandet mangler en del gode ting, f.eks. kalk.

Srg for at at planterne ikke trre for meget ud for lnge i de varme perioder, det er ret trls. Og s ellers god fornjelse :o)

--
<<-- FRUSTRATOR -->>

Svar Send privat besked
Ny chili fan
Kristian Vejmand (nygaard)
Indlg: 92

Fyn
18/04-2009 10:02
Mange tak for de fine rd og links.. jeg m igang lige s snart der er sikkerhed for at der ingen frost kommer :o)
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3709, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: oapedNaw
Antal Emner: 2204
Antal indlg: 18216 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)