Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Habanero Hot Lemon
Henrik Andersen (Henrik A)
Indlg: 45

Kalundborg
30/01-2010 16:09

Er lidt nysgerrig og ny med chili,har kbt nogle fr af habanero hot lemon, er det det samme som habanero yellow pointet, har p en hjemmeside "thechileman.org" forsgt at finde hot lemon, det nrmeste jeg kunne komme det var yellow pointet.--

Henrik

Svar Send privat besked
Habanero Hot Lemon
Rene Berthelsen (Rrene)
Indlg: 20

Kbh.
31/01-2010 16:48
Men jeg forstr dig godt - Habanero navnet har efterhnden mere karakter af at vre et "varemrke" end en egentlig sort, og alle krllede chinense-frugter uden navn kan "pakkes ind" som en Habanero type... Jeg har selv +60 forskellige sorter som har Habanero i navnet, og det selv om de er vidt forskellige i oprindelse, form og styrke.

right

/Ren

Svar Send privat besked
Habanero Hot Lemon
Rene Berthelsen (Rrene)
Indlg: 20

Kbh.
31/01-2010 16:52
Hov, der blev da vist spist noget tekst i indlgget :o)

Men hvad jeg skrev var at de to sorter ikke er identiske, som du kan se. Det er habanero Hot Lemon som er p billedet ovenover...

/Ren

Svar Send privat besked
Habanero Hot Lemon
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
31/01-2010 21:28
Alle de habanero sorter jeg har smagt har den der karakteristiske habanero smag og duft. De har mske nok en tone af lemon, chokolade, ananas, appelsin eller andet, men den mest gennemtrngende smag er stadig "habanero smagen".

--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Habanero Hot Lemon
Signe Henriksen (Signe120610)
Indlg: 5

Ringsted
18/06-2013 22:58

--
selv om de er p engelsk, tnkte jeg at det er noget info alligevel.
http://davesgarden.com/guides/pf/go/2161/#b
http://myfolia.com/plants/1638-chili-capsicum-baccatum/varieties/10487-hot-lemon
Ved ikke om du kan bruge det til noget? :)

Svar Send privat besked
Habanero Hot Lemon
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
18/06-2013 23:17

--
Hej Signe

Begge dine links handler om Citronchilien (Toftegaards Citronchili, Lemon Drop, Aji Limon - nogle gange ogs Hot Lemon - den har mange navne). Den er en Baccatum og er derfor ikke "i familie" med Habaneroerne, som er Chinenser :)

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4080, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: MashaAtoma
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)