Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hvad er pH i en chili?
Lars Bugge (Kilgore)
Indlg: 26

2000
26/02-2010 22:19

Jeg har lst at hvis man skal opbevare chilier i fx olie, skal man vre opmrksom p Clostridium botulinum, som giver plseforgiftning. Hvis chilierne har en pH under 4,5 skulle det imidlertid vre svrt for bakterien at vokse. S nu er det store sprgsml, hvad er pH i en chili? Jeg er klar over, at det vil variere fra sort til sort og af modningsgraden, men hvor er vi ca. henne?

Svar Send privat besked
Hvad er pH i en chili?
Erik Nielsen (Aceman)
Indlg: 37

Tofthj
01/03-2010 20:55
Kender ikke pH vrdien af chili, men man kan kbe nogle pH mle sticks p apoteket og selv foretage forsg :-)
--

Svar Send privat besked
Hvad er pH i en chili?
Erling Rohard (Erling)
Indlg: 53

Snderjylland
01/03-2010 23:23
Et par sgninger gav denne trd om konservering af chili og botulisme-forgiftning - i et engelssproget forum:

http://chowhound.chow.com/topics/649798

Hvor der nvnes pH vrdier lige fra 6,5 til en 3 - 4 stykker p Habanero i 2 forskellige mlinger:

habanero seeds: 6.0 (acid)
habanero skin+olive oil: closer to 6.5 in color (slightly acid)
olive oil: 7 (neutral)

og 2. mling:

Habanero: 3-4 (sliced with litmus paper put into pepper to absorb juices; 5 slices tested)

--
Mvh. Erling

Svar Send privat besked
Hvad er pH i en chili?
Didde D. (Didde)
Indlg: 73

Holbk
29/01-2012 09:39
Jeg tror det kan vre svrt at snke pH i en olie-chili blanding, men hvisdu opevarer dem i eddike er det anden sag.

Svar Send privat besked
Hvad er pH i en chili?
Peter Andersen (PeterAndersen)
Indlg: 3

Kbenhavn
13/02-2012 16:09
Iflge denne side skulle den vre 4-4,5 omend en smule hjere - men ok forfatteren lyder ikke sikker i sit svar....
--
Dyreinternat

Svar Send privat besked
Hvad er pH i en chili?
Didde D. (Didde)
Indlg: 73

Holbk
13/02-2012 21:40
Tja, jeg er nok ikke helt overbevist, da tomatpasta ofte indeholder eddike og tomater umiddelbart smager mere syrligt end peberfrugt/chili.
Jeg har nogle pH strips liggende, s prvede jeg at mle p en frisk chili nste gang jeg har en :)

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3950, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: DanteJak
Antal Emner: 2210
Antal indlg: 18223 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)