Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Mail notifikation - Hvordan slettes dette.
Kjeld Larsen (Kjeld)
Indlg: 8

Kbenhavn
07/07-2010 11:47
Hej,

Jeg fr adskellige mails om at der er nogle der har svaret p min besked p forumet, eller andre der har skrevet.

Jeg har ledt efter det, men kan ikke finde ud af hvor jeg kan fjerne dette.

Er der nogle der kan hjlpe?

Tak, Kjeld
--

Svar Send privat besked
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
08/07-2010 10:47
Der burde vre link under de trde du flger i forummet til at sl det fra. Ser ud til at de ikke vises korrekte - det tjekker jeg lige op p.

--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Kjeld Larsen (Kjeld)
Indlg: 8

Kbenhavn
09/07-2010 17:14
Chilifan skrev:Der burde vre link under de trde du flger i forummet til at sl det fra. Ser ud til at de ikke vises korrekte - det tjekker jeg lige op p.

--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

--
Hej Kim,

Det lyder som om du er admin paa siden. Kan du ikke vaere rar at slette min profil (jeg har ikke kunnet finde denne funktion), da jeg ikke gider have alle de beskeder fra forumet.

Paa forhaand tak,
mvh Kjeld

Svar Send privat besked
Kim Schulz (Chilifan)

Aalborg S
20/07-2010 22:11
Dit abbonement p forummerne er hermed fjernet.
--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Torben Kjr (tk)
Indlg: 4

rhus
09/11-2010 11:33

Hej Kim

Kan heller ikke rigtig finde ud af hvordan man sletter,
s man ikke modtager mail ved.r svar p trd ?

Var det ikke muligt at link til on/off mail var i den
mail man modtager ved.r trd ?

Hvis jeg ikke selv kan stoppe mail, kan du s ikke stoppe
min mail fra trden generelt ?

P forhnd tak
Torben Kjr

Svar Send privat besked
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
24/01-2011 22:24
Hej Kim

Jeg har fet samme problem, dog med hele Kb-Salg-Bytte
forumet (m have rystet p hnden p et tidspunkt)

Jeg fornemmer p ovenstende at der mske er nogle browsere som viser "afmeld besked" knappen - hvilke? Jeg kan ikke finde den, hverken i mail eller p forum

Eller kan du p en eller anden mde sl den fra (uden i rvigt at slette min konto/email oplysninger)
--
Tak
Pernille

Svar Send privat besked
Kim Schulz (Chilifan)

Aalborg S
25/01-2011 10:51
Hber p at have en lsning klar i den nrmeste fremtid. Linket (som burde vre der) er defekt og vises dermed ikke. Send mig en mail p kim (a) chilifan.dk hvis i skal have fjernet nogen af jeres abonnementer p trde/fora.
husk at skrive brugernavn.

--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Pernille K (nille)

Kbh
15/02-2011 14:56
Hej Kim

Nu er det snart en mned siden jeg sendte dig mail om dette - jeg er liiidt trt af op til 5 mails om dagen, s hvordan gr det med at f fjernet mit abb. p "kb-salg-bytte" eller lavet knappen, s jeg kan afmelde den selv??

Pernille :)
--

Svar Send privat besked
Andreas Andersen (AndreasDK)
Indlg: 15

Fredericia
15/02-2011 22:15
Kan i ikke bare, indtil videre, oprette en regel i jeres mailprogram om at alle mails fra @chilifan.dk eller med den ordlyd der er i mailsene sorteres fra eller slettes helt?

Jeg har slev omkring 500 af den slags filtre (det hedder det i Gmail), for ting og sager som jeg aldrig gider se, vil have stjernemarkeret pr. automatik, arkiveres eller noget helt andet.

Det er funktioner som ethvert email program br tilbyde.
Uanset om det foregr via en browser eller er installeret p egen computer.

Svar Send privat besked

Fredericia
15/02-2011 22:16
Kan i ikke bare, indtil videre, oprette en regel i jeres mailprogram om at alle mails fra @chilifan.dk eller med den ordlyd der er i mailsene sorteres fra eller slettes helt?

Jeg har slev omkring 500 af den slags filtre (det hedder det i Gmail), for ting og sager som jeg aldrig gider se, vil have stjernemarkeret pr. automatik, arkiveres eller noget helt andet.

Det er funktioner som ethvert email program br tilbyde.
Uanset om det foregr via en browser eller er installeret p egen computer.

Svar Send privat besked
Pernille K (nille)

Kbh
15/02-2011 22:44
Hvis jeg filtrerer alt fra @chilifan fra (fx direkte i skraldespanden) s vil jeg heller ikke kunne modtage PM's - og dem har jeg faktisk brugt, s det er ikke den gode lsning

Tak for forslaget
--
Pernille

Svar Send privat besked
erling 1000 (erling1000)
Indlg: 111

Andeby
16/02-2011 02:08
Hej Pernille...

Ved ikke hvad du bruger for et mail-prg.

Her er et eksempel p hvordan du gr hvis du bruger Windows Vista og programmet Windows Mail...

ben mailprg. > Marker meddelelsen > Vlg menu Meddelelse > Vlg Opret regel ud fra meddelelse > 1. Vlg betingelser for reglen: Vlg Hvor emnelinien indeholder bestemte ord > 2. Vlg handlinger for reglen: Vlg Slet den > 3. Kan nok springes over > 4. Regelnavn: Giv reglen et navn > Klik OK

S sletter dit mailprg. fremover mails fra Chilifan med et bestemt emne...

Det skulle vre det, s'n cirka, hvis jeg husker ret, har selv lavet nogen regler en gang for en tid siden.

Andre prg. har med garanti en lignende funktion, mske skal der ledes lidt efter den...

Mvh. Erling Rohard

--

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
16/02-2011 07:13

--

Problemet er bare her, at uanset emnet har emnefeltet altid samme tekst (Nyt Chili Forum Svar), s vi m jo bare krydse fingre for, at Kim lige fr fikset "afbestillingsknappen"...

Mvh
Anja

Svar Send privat besked
erling 1000 (erling1000)

Andeby
16/02-2011 15:14
Forstr ikke dit problem? Kan du s ikke markere / skrive den tekst ind i reglen? S bliver alle mails med den tekst jo slettet...
--

Svar Send privat besked
erling 1000 (erling1000)

Andeby
16/02-2011 15:16
hvis der kommer et svar p besked med overskrift eller emnenr. dit og dat, kan det jo vre Det der str i din regel... (nummeret eller den specifikke overskrift)
--

Svar Send privat besked

Slagelse
16/02-2011 15:47

--
Hej Erling -

problemet opstr, hvis man abonnerer p flere trde - for overskriften/emnet er altid ens her. S hvis man laver et filter for overskriften alene, bliver alle mails fra Chilifan blokeret, og det var jo ikke lige meningen.

S kan man selvflgelig g helt ind og oprette et filter for den del af teksten, der henviser til linket til den specifikke trd, man ikke er interesseret i lngere, men det m jeg indrmme, at jeg er for doven til... Men det kan da lade sig gre, hvis man har lyst!

I vrigt er jeg ret sikker p, at Kim fr det fikset p et tidspunkt, nr han er trt af at hre p os, s jeg gider slet ikke bruge tid p at rode med det lige nu. Jeg abonnerer ikke p mere, end at det er hurtigere at slette de par mails, som jeg ikke gider lse...

mvh
Anja

Svar Send privat besked

Slagelse
16/02-2011 15:48

--
Hej Erling -

problemet opstr, hvis man abonnerer p flere trde - for overskriften/emnet er altid ens her. S hvis man laver et filter for overskriften alene, bliver alle mails fra Chilifan blokeret, og det var jo ikke lige meningen.

S kan man selvflgelig g helt ind og oprette et filter for den del af teksten, der henviser til linket til den specifikke trd, man ikke er interesseret i lngere, men det m jeg indrmme, at jeg er for doven til... Men det kan da lade sig gre, hvis man har lyst!

I vrigt er jeg ret sikker p, at Kim fr det fikset p et tidspunkt, nr han er trt af at hre p os, s jeg gider slet ikke bruge tid p at rode med det lige nu. Jeg abonnerer ikke p mere, end at det er hurtigere at slette de par mails, som jeg ikke gider lse...

mvh
Anja

Svar Send privat besked

Slagelse
16/02-2011 15:48

--
Hej Erling -

mvh
Anja

Svar Send privat besked

Slagelse
16/02-2011 18:06

--
Hjlp! NU mangler vi en sletteknap...

Jeg skrev nede p arbejdet og kunne ikke se mit indlg, s jeg lagde det ind igen - og igen. Erling - du skal ikke tage det personligt!!!!

Mvh
Anja

Svar Send privat besked
erling 1000 (erling1000)

Andeby
16/02-2011 23:12
hehe - ja, OK Anja - den er i vinkel :)
--

Svar Send privat besked
Pernille K (nille)

Kbh
17/02-2011 17:55
Tak til Anja for den grundige beskrivelse af issuet.
I mit tilflde lidt vrre/svrere endda, fordi jeg kom til at abbonere p et helt forum, s det er mange forskellige jeg fr mails om
--
Pernille

Svar Send privat besked

Fredericia
20/02-2011 13:49
--
Er det sidens RSS feed?

I s fald er det en tur ind i det RSS program du bruger og afmelde siden, men vi har lige brug for at vide hvilket program du bruger for at guide dig lidt p vej der :-)

Mig bekendt er det den eneste mde at abonnere p et helt forum og RSS programmet kan godt vre sat til at sende en mail hver gang der sker noget.

Svar Send privat besked
Pernille K (nille)

Kbh
20/02-2011 19:32
Nej det er ikke RSS feed - det er mails.

Nederst p hver trd, er der en tekst der hedder
"f en email nr der kommer nye beskeder i denne trd"

Tilsvarende er der nederst p alle "emne-grupperne" en tekst der hedder:
"f en email nr der kommer nye beskeder i denne gruppe"
Det er p denne mde jeg nu - ved en fejl - abbonerer p hele "kb-salg-bytte" omrdet.

Jf hvad Kim ogs skriver ovenfor burde der nu i stedet vre et link, hvor jeg kan "afmelde" det abb. men det link findes ikke...

Hvorvidt siden p en eller anden mde bruger noget RSS feed agtigt undervejs ved jeg ikke :)
--
Pernille

Svar Send privat besked

Fredericia
20/02-2011 21:03
--
S m du undskylde.

Siden bruger faktisk rss, men ogs noget der hedder Fundanemt.

Jeg er dog ikke i stand til at gennemskue mappestrukturen og finde linket til frontend user klassen, hvilken jeg tror indeholder svaret.

Svar Send privat besked
Pernille K (nille)

Kbh
04/03-2011 17:58
Meget teknisk forklaring !

Hber en af jer der kan finde ud af at "pille" bag facaden finder vej til "frontend user klassen"

:D
--

Svar Send privat besked
Pernille K (nille)

Kbh
05/03-2011 10:52
Jeg prver

Jeg er ikke sikker p hvor lang tid der gr inden der kommer mails, men hvis dit forslag ikke virker, vil jeg prve at teste

Tak
--

Svar Send privat besked
Pernille K (nille)

Kbh
06/03-2011 16:33
Ser ikke umiddelbart ud til at det virker :(

Og der gr ca. 0-2 minutter inden mailene tikker ind, s vidt jeg kan se a timestamps herfra og fra mailen
--

Svar Send privat besked
Kim Schulz (Chilifan)

Aalborg S
06/03-2011 17:08
Koden til at fjerne jer fra abboneringen findes ikke, s det bliver svrt for jer at finde den rette adresse til det :-)

--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Kim Schulz (Chilifan)

Aalborg S
06/03-2011 17:56
....men nu er koden skrevet og sat ind. Det vil sige at i nu burde kunne bde tilfje og fjerne abbonement p emner og grupper som i har lyst til. Sig til hvis i oplever problemer med det.

--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Pernille K (nille)

Kbh
06/03-2011 21:57
Chilifan skrev:Koden til at fjerne jer fra abboneringen findes ikke, s det bliver svrt for jer at finde den rette adresse til det :-) -- Kim Schulz www.chilifan.dk

Heh - s tror da pokker det ikke virkede - vidste ikke at du selv skrev sofwaren her til :)
anyway har nu trykket "fjern" og krydser fingre
--
:)

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4050, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: SagironxNa
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)