Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hvad bruger i egentlig Naga Morich til?
Ole Christensen (OleTC)
Indlg: 163

Vanlse
21/07-2010 13:52
Nu tog jeg den frste modne frugt med p arbejde. Den var ikke ret stor, nrmest som yderste led p langemanden.
Den blev skret i bidder og serveret for dem som havde lyst at prve.
Det er jo meget sjov at se 8 voksne mnd g grdende rundt, pudse nse og trre panden med kkkenrulle, medens de febrilsk smdrikker af et glas sdmlk. :)
Jeg synes faktisk at det gr direkte i kroppen/blodet p en eller anden mrkelig mde. Det snurrede i knoglerne i mine fdder og jeg kunne mrke det i kroppen. Det var der et par andre som ogs kunne. Den capsaicin som er i, m vre speciel p en eller anden mde, for det var en lille bid vi tog.
N, men hvad gr man s? Fryser dem? Trrer dem? Bruger en lille gnalling ad gangen i Chili con Carne? Man kan vel ikke bruge dem direkte til noget....
--
Ole TC

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (anja.egeriis)
Indlg: 1

21/07-2010 14:34

Jeg har den (heldigvis?) ikke...

Men jeg har en Bhut Jolokia - mest for sjov, og jeg ved heller ikke helt, hvad jeg skal stille op med de ret store mngder af frugt, som den er i gang med at modne!

Svar Send privat besked
Ole Christensen (OleTC)
Indlg: 163

Vanlse
21/07-2010 18:41
Haha, ja en Bhut Jolokia er der jo ikke meget fut i....
Du skal nok f din sag for med verdens strkeste chili. ;o)
--
Ole TC

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
21/07-2010 19:36

--
Jeg skal teste den p min svoger - han ikke f en chilisauce strk nok, s jeg laver nok en lille portion til ham...

Jeg har faktisk selv smagt den, da jeg arrangerede en lille chilismagning sidste r, og jeg er ellers ikke s skrap til de helt strke. Men det var ogs et meget lille stykke!

Svar Send privat besked
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
22/07-2010 08:16
Jeg bruger kun naga i indisk-agtige retter. Alts curries. Og de bliver som regel for strke endda. Men ellers bruger jeg dem ikke s ofte. Bde fordi de er s sindssygt strke og fordi de smager helt anderledes end noget andet (interessant smag, ja).

Jeg kbte sidste r en bakke friske og d en frisk (og lagde mig til at svede p en madras i to timer). Derefter fik jeg dem ikke brugt, s jeg trrede dem, og nu ligger de og lugter i min lille kasse, hvor jeg gemmer mit chilipulver.
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4080, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: MashaAtoma
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)