Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Pure Capsaician hvor?
Stefano Livi (Autechre)
Indlg: 1

Ribe
14/08-2010 09:27

Hej til alle

Jeg sger netop denne chili det skulle vre den absolutte chili den har en styrke p 15.000.000 ikke lgn ved bare ikke hvor den kan skaffes hjem min kone og jeg sger noget, som er en del strkere vi bruger normalt til hverdagen Habanero. Men da vi bor i et lille hul af en by hvor kan det kbes evt p nettet nogen som kan anbefale et sted?

Svar Send privat besked
Pure Capsaician hvor?
Bjarne Hjlund (barneydk)
Indlg: 286

Rimmerhus, DK
14/08-2010 10:12

--
Hejsa
Pure Capsaician, er ikke en frugt, men udtrk af stoffet der i sin renhed har en styrke p 15 mio SCU.

Jeg har p et tidspunkt set det til salg, men kan ikke huske hvor. Jeg tvivler dog p at det er noget i kan spise - C. er jo rent faktisk en nervegift :)

Hvis du finder det, og har intentioner om at spise det, s m du gerne sige til, for det vil jeg meget gerne overvre HAHA

Hav en dejlig weekend!

Bjarne

Svar Send privat besked
Pure Capsaician hvor?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
14/08-2010 11:13

--
Srg for at f lavet en film - for det bliver interessant!!!

S kan de efterladte se den, for det tvivler jeg p, at man kan overleve....

Mon ikke I kan njes med Bhut Jolokia/Naga Morich, som dog "kun" indeholder lidt over en million SCU?

Svar Send privat besked
Pure Capsaician hvor?
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
15/08-2010 17:16
Ren Capsaicin kan ikke rigtigt bruges til andet end kemiske forsg. Det er normalt i form af krystaller eller en klar vske, men er svrt at skaffe.
I sin tid kunne det kbes i form af Blair's 16mio reserve, som var et samler objekt for chili entusiaster.

1.5Mio SHU (rundt regnet) er det det strkeste der er fundet i en chili i dag (Naga Morich), s for at f hjere SHU end dette skal man ind og foretage en kemisk forfiningsprocess for at udrense capsaicin for andre stoffer.

Der findes massere af saucer p nettet som reklmerer for at de er p 4-5mio SHU, men det er dog ikke altid det passer.

Har I eventuelt overvejet at forsge med andre chili sorter? Capsaicin er jo Capsaicinoider som findes i mange forskellige typer. De har forskellige egenskaber p kroppen og SHU kan derfor ikke ndvendigvis ligestilles med hvordan du oplever styrken.
Jeg kan f.eks. sagtens spise Habanero i store mngder, men til gengld har jeg meget svrt ved at spise f.eks. nogle af de sm thai chilier ala Birds Eye.

--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Pure Capsaician hvor?
Jrgen Andersson (Jrgen A)
Indlg: 14

Slagelse
01/04-2011 00:04

Hej
Jeg er ny p Chili Fan og har travlt med at lse de forskellige indlg. Det er rigtig spndende. Jeg kan fortlle, at Capsaicin pulver med 16 millioner SHU kan kbes hos The chilli pepper compagni. http://www.chileseeds.co.uk/chilli_powder.htm
De skriver p hjemmesiden, at det er et samlerobjekt, s det er nok ikke tilrdeligt at smage p det.

Jrgen

Svar Send privat besked
Pure Capsaician hvor?
Jes Christensen (Jes-Christensen)
Indlg: 240

8723 Lsning
01/04-2011 03:44
Kan du njes med, 11 Million Chiliextract......???
Eller er det ikke strkt nok. he he ;)

Pepper King 11 Million Chiliextract

Coppy paste
http://www.pepper-king.com/en/hot-Sauces-Steak-BBQ-Sauces/Chilli-Extract/Pepper-King-11-Million-Chiliextrakt.html

--

Svar Send privat besked
Pure Capsaician hvor?
Jes Christensen (Jes-Christensen)
Indlg: 240

8723 Lsning
01/04-2011 03:46
Pepper King 11 Million Chiliextract

We only sell the 11 million chili extract to persons over 18 years of age! Pepper King offers the currently hottest extract world wide! Note that
it reaches you as a very solid item und it needs to be warmed up in warm water before you use it. It will then get liquid enough for use. You
may repeat this procedure so long until the
bottle is empty. The extract comes in our
special gift box with jingle.

Please read before use:

Do not force open the bottle. Regard the
warning and security advise for the 11 Million Extract. You might endager lives when used
not properly!
Make sure that kids can not get hold of it.
Do absolutly not use this pure, only to be
added to food.
The extract is solid, you may heat the closed
bottle in warm water thus it becomes liquid again.
When receiving this extract you accept the
following:
You got an extreme hot product, you must use
it with proper care. You must wear protective gloves when using it, do not bring in touch with
eyes or soft skin. Never use pure - only as an food additive.
The use of this extract happens on your own risk and you know about possible danger that might occour when used wrong. When this extract is passed on to a third party you shall inform her/him about the risk and how to use it properly. Under no circumstances will you or any of your family members claim charges against
Pepper King or their staff when damages occur due to using this product.

--

Svar Send privat besked
Pure Capsaician hvor?
Jrgen Andersson (Jrgen A)
Indlg: 14

Slagelse
01/04-2011 11:01
Det lyder ellers spndende, men jeg tro nok, at jeg vil afst, om ikke andet s synes jeg at extrakten er for dyr:-). Mon der er nogen p Forummet, som har prvet extrakten? og kan se af deres erfaringer, hvis de da overlevede! Det kunne vre spndende at hre om det.

Svar Send privat besked
Pure Capsaician hvor?
Jan Rokkjr (marduk)
Indlg: 1

struer
23/08-2013 23:06
Det skulle vre ret godt som pepperspray :)

--

Svar Send privat besked
Pure Capsaician hvor?
Krlle Blle (Sjili)
Indlg: 39

Sydst
26/08-2013 13:51
Chilifan skrev:
1.5Mio SHU (rundt regnet) er det det strkeste der er fundet i en chili i dag (Naga Morich), s for at f hjere SHU end dette skal man ind og foretage en kemisk forfiningsprocess for at udrense capsaicin for andre stoffer.

--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

--
Trinidad Scorpion Moruga Blend er blevet testet til over 2 millioner scoville, 2,009,231 prcist.. S Trinidad scorpion moruga blend, er den plante som har haft den hjest testede frugt den dag idag.

Svar Send privat besked
Pure Capsaician hvor?
Martin Nielsen (sismo.007)
Indlg: 89

28/08-2013 01:38

--
Trinidad Scorpion Moruga Blend er blevet testet til over 2 millioner scoville, 2,009,231 prcist.. S Trinidad scorpion moruga blend, er den plante som har haft den hjest testede frugt den dag idag.

Men ikke officielt for s ville den vre optaget i guinness rekord bog.

Det er derimod: Trinidad Scorpion "Butch T" p 1,463,700 Scoville Heat Units (SHU) kilde

Men der er osse en del hype omkring en anden chili fra USA som hedder Carolina Reaper eller HP22B - link

smagstest link

vh. Martin

Svar Send privat besked
Pure Capsaician hvor?
Scion Stem (scion)
Indlg: 341

N.SJ.
28/08-2013 19:51
Som en chili entusiast vil jeg gerne dyrke denne Carolina Reaper nste sson. Nogle af de chili entusiaster har forsgt at fremme denne CR, nogle mennesker som det, og nogle er imod det, de fleste af dem er fra USA, tror jeg. Det er menneskets natur, her er et link det kunne vre nyttigt, hvis nogen er interesseret dette CR.

Carolina Reaper

Mvh
Scion
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3877, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: ReirdreJeago
Antal Emner: 2209
Antal indlg: 18222 (i dag: 3, denne uge: 3, denne mned: 3)