Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hvilken slags chili er disse 2 slags.
Emil Andersen (fnuuky)
Indlg: 38

Tnder
16/08-2010 13:09
Jeg har 2 chilier som jeg ikke har styr over hvilke slags er, og de er begge 2 meget dekorative og har et godt udbytte. Jeg vil derfor selvflgelig gerne have dem nste r, og for at vre sikker p de ikke er krydsbestvede vil jeg helst kbe frene.

Den frste her har meget sm blade og chilier men der er enormt mange chilier og planten er ret lille men bred:
right

right

Den anden her er cirka 40-50 cm hj og meget busket og danner runde chilier i klager i midten af planten. Jeg er sikker p at det ikke er en red hot cherry fordi jeg har 3 andre red hot cherry som ikke er den samme som denne her:
right

right

right

Jeg hber i kan hjlpe mig

Svar Send privat besked
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
16/08-2010 14:40
Den frste plante er rigtig flot, men desvrre ikke ligner den ikke lige en sort jeg har haft stdt p fr (havde de sidde i klaser, s kunne det vre en Poincetta).

Den anden derimod ligner en plante jeg havde for et par r siden: "Marbles". Hvis det er den, s bliver den rigtigt flot med chilier der modner i mange farver (grn, orange, lilla, hvid og til sidst rd). Smagen er ikke noget at rbe hurra for, men som prydsplante er den enormt flot.

--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Emil Andersen (fnuuky)

Tnder
16/08-2010 18:59
Okay hber der er andre der kan hjlpe med den frste fordi den er meget speciel synes jeg.

Jeg kom i tanke om med den anden her, at jeg har kbt den fra en pakke med 5 forskellige fr i, det str godt nok p italiensk s ved ikke om det er andre navne. Men det m vre en af de her 5:

Jalapeno - Nej
Padron ?
Roumanian giallo ?
Piccante di cayenna ?
Cilliegia piccante ?

Navnene lyder bare ikke som nogle man kender p dansk :S

Svar Send privat besked
Kim Larsen (Pharao)
Indlg: 159

Vorbasse
16/08-2010 20:02
Emil.

Den sidste plante minder mest om Ciliegia Piccante, fandt alle 5 p denne side: http://www.peperoncino.co.uk/chilli-tomato-herb-seeds-italy/seeds-chilli.html

Den frste ligner meget min Rooster Spur, men der er jeg slet ikke sikker.
--

Svar Send privat besked
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
17/08-2010 04:05
Hvis det er dem der du tror det kan vre, s er mit bud at den frste er Roumanian Giallo. Dog ligner det at din modner til rd og det gr Roumanian Giallo ikke (den bliver gul s vidt jeg ved).
--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Emil Andersen (fnuuky)

Tnder
17/08-2010 10:30
Hej igen.

Den sidste af dem m s vre Ciliegia Piccante, mange tak Kim Larsen. Ved i om den kan have et andet navn, s det kan vre at Bjarne Hjlund slger den ?

Den frste af planterne er ikke en af de 5 slags desvrre, og ja det kan ikke vre Giallo som modner til gul, for min modner til rd.
Tror heller ikke det er Rooster Spur, da den modner i mange farver, hvilket min ikke gr..

Man tak for hjlpen ind til videre, har da fundet ud af hvad den 2. er = Ciliegia Piccante :)

Svar Send privat besked
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
25/08-2010 02:51
Hej Emil

Ciliegia Piccante gr ogs under navnet Bacio di Satana/Satans Kiss. Andre kalder den "hot cherry", som dog er en fllesbetegnelse, der refererer til chiliens form og styrke (mens der som du skriver ogs er en sort der hedder hot cherry).

Bjarne slger frene under navnet Satan's Kiss.

God hst,

Maria

--

Svar Send privat besked
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
10/09-2010 18:01
Den frste er Rooster spur - selve frugten ligner 100% dem jeg har set - og det med at modne spidsen frst som et af billederne viser passer ogs - de er grnne og bliver s mrkerde - hvorfra har du at de skulle blive mange farver?

Nr 2 ligner ikke mine cillegia Picante, men min plante har vist heller ikke haft et godt r, s der er jeg ikke sikker.

/pernille

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4080, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: MashaAtoma
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)