Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hvilken chili sort er disse frugter?
Jrgen Harreby (Harreby)
Indlg: 137

Hedehusene
31/08-2010 08:56
Ja det er sjovt, at nr det er kendt at man holder af chilier, s kommer folk med diverse chiliting, som enten er fejlkb (alt for strke) eller som de simpelthen har kbt til een. I gr fik jeg sledes en bakke med chilier uden at giveren vidste hvad de var for nogen. I vrigt havde de konstateret at de var temmelig strke.

Her er et par billeder:
right

Nrbilled:
right

Mit umiddelbare bud var en type Habanero - mske Habanero Orange, men dem her jeg i drivhuset (endnu umodne) og i det grnne stadie synes jeg de er mrkere end den grnne p billedet. Jeg har selvflgelig taget nogle fr fra dem, og det er hovedsaglig derfor at jeg gerne vil vide hvad det er, s jeg kan se om de er vrd at s nste sson.

Jeg kan i vrigt bemrke at de har en meget sd og frugtagtig smag fr de stter ind med et heftigt burn, som jeg umiddelbart vurderer til at ligge i toppen af skalaen. I vrigt fortrd jeg senere at jeg ikke havde haft handsker p da jeg rodede med dm, men det er en anden historie :D

Svar Send privat besked
Ole Christensen (OleTC)
Indlg: 163

Vanlse
31/08-2010 12:47

De ligner - til forveksling - mine Dulce Habanero, s Habanero Orange er sikkert et srdeles godt bud.
--
Ole TC

Svar Send privat besked
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
31/08-2010 14:24
Hej

Det kunne ogs godt ligne en af toftegrds "Market Peach Habanero".

Den helt ude venstre virker dog en tand for orange. Ved du om det er fra samme plante?

--

Svar Send privat besked
Jrgen Harreby (Harreby)

Hedehusene
31/08-2010 15:30
Maria skrev:Hej

Det kunne ogs godt ligne en af toftegrds "Market Peach Habanero".

Den helt ude venstre virker dog en tand for orange. Ved du om det er fra samme plante?

Nej jeg ved ikke om det er samme plante, og faktisk kan jeg vel ikke engang vre 100% p at det er samme sort, men mon ikke det som et minimum er det. Smagen kunne dog godt vre henad fersken, s hvis navnet passer til smagen kunne det godt vre.

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
31/08-2010 18:04

--
Prv at google billeder med Habanero Peach eller Peach Habanero. Det er sikkert den, som har fet nyt navn nede p Toftegaard.

Dine ligner rigtig meget!

Svar Send privat besked
Jrgen Harreby (Harreby)

Hedehusene
01/09-2010 14:58
LED-dyrker skrev:
--
Prv at google billeder med Habanero Peach eller Peach Habanero. Det er sikkert den, som har fet nyt navn nede p Toftegaard.

Dine ligner rigtig meget!

Ja det kunne godt se ud til at vre en Habanero Peach - tror i hvert fald ikke vi kan komme det meget nrmere. Nu prver jeg i hvert fald at s dem nste r, og s kalder jeg dem Habanero Peach :P

Tak for hjlpen

Svar Send privat besked
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
10/09-2010 17:56
Jeg vil ogs gtte p Habanero Peach - smagen du beskriver passer p dem jeg smagte p Toftegrden i weekenden - og de ligner ogs ret godt!

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3997, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: zidyesfsl
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)