Chili forummet
Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.
Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hvad for en ?
Torben Kjær (tk) Indlæg: 4 Århus 22/09-2010 12:29 ![]() |
Hej chili folk. Jeg er ny her og har et par spørgsmål til mine chili, her i foråret var jeg på jagt efter nogle chili frø/planter til at lave chili pulver (stærke) men kunne ikke finde nogle, havde et glas med knust chili som jeg kom i en urtepotte og vil nu gerne vide hvad det er for nogle ? Piri Piri ? Har plantet 3 stk i forskellige potter to store og en lille der er flest frugter i den lille, frugter er ca. 2 cm lange og meget stærke. Kan de store planter klippes ned og hvor langt, så jeg kan have dem vinteren over ? er de fler årige ? Håber billeder kommer med op, synes det virker lidt svært, men eller må jeg jo prøve igen. Hilsen Torben Kjær |
 |
Hvad for en ?
Torben Kjær (tk) Indlæg: 4 Århus 22/09-2010 12:42 ![]() |
Prøver med billeder igen, sender dem som svar til mit eget spørgsmål. Håber det virker denne gang ? Hilsen Torben Kjær |
 |
Hvad for en ?
Niels Hunniche (NielsHunniche) Indlæg: 152 Tommerup 22/09-2010 13:34 ![]() |
Kunne godt ligne mine BORDER -- Niels Hunniche |
 |
Hvad for en ?
Mads Schmidt (Mads) Indlæg: 338 Viiala, Finland 22/09-2010 13:54 ![]() |
Piri Piri ifølge chileman.org Klik på linket ovenfor. Det er en af de bedste databaser for chilisorter. Men piri piri kan, som i beskrivelsen, blot også betyde chili, så den er lidt svær at regne 100 procent med. Og billedet på den ellers udemærkede database er af så lav opløsning, at den er svær at sammenligne med dine. Men, ja, chiliplanter kan sagtens overvintres. Og selvom en af arterne hedder "Annuum", der beyder annual, så er de fleste (hvis ikke alle) flerårige. Du kan sagtens klippe dem ned, men jeg har efterhånden fundet ud af, at det er en god idé at lade mindst et par blade blive på, så planten har lidt at leve af. (Jeg har også nogle gange klippet stammen over ti cm over jorden, men det er ikke altid planten overlever sådan en behandling) -- |
 |
Hvad for en ?
Mads Schmidt (Mads) Indlæg: 338 Viiala, Finland 22/09-2010 13:55 ![]() |
Rigtigt flotte, velholdte planter, i øvrigt ![]() -- |
 |
Hvad for en ?
Henrik jakobsen (chillikongen) Indlæg: 148 rosmus. djursland 22/09-2010 16:02 ![]() | hej tja ser du der står peri peri på glasset og det er navnet på den chili du har fået i glasset |
 |
Hvad for en ?
Bo Johansen (Avalanche) Indlæg: 52 Randers 22/09-2010 19:38 ![]() |
Det ligner min Rooster Spur -- |
 |
Hvad for en ?
Pernille K (nille) Indlæg: 293 Kbh 23/09-2010 17:16 ![]() |
Ligner Rooster Spur på formen, men dem jeg har er længere end de beskrevne 2 cm, snarere 4-5 cm Og dem jeg har modner på en anden måde - bliver røde i spidsen først, og så breder det sig nedad - ser ud til at disse bliver orange først, og at farven starter v. stilken Chiliplanter der ser så sunde og flotte ud bør sagtens kunne overvintres. |
 |
Hvad for en ?
Pernille K (nille) Indlæg: 293 Kbh 26/09-2010 11:27 ![]() |
Rettelse - ser nu at nogle af mine roosters faktisk er begyndt at blive røde fra midten og ud - så det kan sagtens være dem du har nille -- |
 |
« Tilbage til forum oversigt.
Du skal være logget ind for at kunne skrive et svar.
Forum Statistik
Brugere: 5130, heraf online: 0 stk ()Seneste tilmeldte: Annotationsdnq
Antal Emner: 2223
Antal indlæg: 18248 (i dag: 0, denne uge: 0, denne måned: 3)