Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Sikke en Aroma
Kim Larsen (Pharao)
Indlg: 159

Vorbasse
27/09-2010 18:29
Vi har i kkken/stue, ja hele huset.

Har lagt 500g meget aromatiske og strke chili i ovnen til trring, s jeg kan f lavet noget mere pulver.

Glder mig helt vildt til at smage den imorgen, nr jeg engang str op efter nat arbejde.
--

Svar Send privat besked
Sikke en Aroma
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
30/09-2010 22:05
Hej Kim

Sdan noget, kan man ikke skrive, uden at fortlle, hvordan det blev :) Ud med sproget!
--

Svar Send privat besked
Sikke en Aroma
Kim Larsen (Pharao)

Vorbasse
01/10-2010 05:43
Hej Maria!

Det blev HOT, HOT, HOT og mske en smule for meget :)

Det er egentligt utroligt, hvor lidt ca. 100 (som skulle have vret Naga Morich), 20 Habanero, lidt Scotch Bonnet, 50 Fillius Blue, 25 Yellow Pointy og 50 Pyramid fylder, nr de blevet lavet til fint pulver.

Nu venter jeg kun p, at der kommer modne frugter p de planter, der skal give pulveret lige den rigtige aroma, for det m godt vre hot, hvis det har aroma :)

Hber det var svar nok GGG, det skal lige nvnes, at pulveret ikke skal gives til svage sjle/tunger/mund og hals.
--

Svar Send privat besked
Sikke en Aroma
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
01/10-2010 08:07
Blandede du det hele, Kim?
Jeg kan godt se at det er det nemmeste. Og at det er s hulens bvlet at lave en art ad gangen, men det er sgu det vrd!
Hvis en chili smager godt frisk, s smager den mske endda endnu bedre trret som pulver.
Hvis du har tid s prv det ;-)
--

Svar Send privat besked
Sikke en Aroma
Kim Larsen (Pharao)

Vorbasse
01/10-2010 15:40
Jeg blander dem jeg syntes passer sammen Mads, at holde sorterne adskilt under trring er ikke noget problem, men jeg gider ikke sidde med 10, 15 eller 20 dser for at f den smag jeg nsker til maden.

Det sjove er nu, at f tingene til at passe sammen for at f den rigtige smag/aroma, det er den store grund til at blande de forskellige sorter.

Bare tanken om Bhut/Bhot i pulver p min pizza gr mig syg, for hvis den parfumerede/sbevands smag er i den efter trring og andet, er min sknne pizza jo delagt :)
--

Svar Send privat besked
Sikke en Aroma
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
02/10-2010 15:35
He he, du er godt nok ikke tosset med Bhut - det virker til nsten at have vret en traumatisk oplevelse at tage den bid p festivalen :)

Det lyder spndende med pulveret. Nr du har fundet en god kombi m vi have en "opskrift" fra dig og lidt erfaringer om, hvilke typer du synes har vret mest vellykkede.

-

Svar Send privat besked
Sikke en Aroma
Kim Larsen (Pharao)

Vorbasse
17/10-2010 16:16
Nu fik jeg smagt min Bhut J Chokolade, den var absolut ikke parfumeret i smagen, s den kan klart anbefales :).

God smag og en god styrke, s absolut en der er i drivhuset i nste sson.

P.t. er der 4 plader chili i ovnen til trring, stakkels ovn, den skal vre i gang uafbrudt de nste 3-5 dage.
--

Svar Send privat besked
Sikke en Aroma
Henrik jakobsen (chillikongen)
Indlg: 148

rosmus. djursland
17/10-2010 17:19
godt jeg har en trremaskine jeg har 4 bakker til den der kan vre 4kg af gangen det tager ca. 18 timer at trre dem ved 70 grader

Svar Send privat besked
Sikke en Aroma
Kim Larsen (Pharao)

Vorbasse
17/10-2010 18:25
Jeg har skam ogs fet mig fedtet ind ved konen og fet lov til at kbe en trremaskine Henrik, har bare ikke fundet den jeg vil have endnu :)

Mske du har nogle gode rd?
--

Svar Send privat besked
Sikke en Aroma
Henrik jakobsen (chillikongen)
Indlg: 148

rosmus. djursland
17/10-2010 19:07
Pharao skrev:Jeg har skam ogs fet mig fedtet ind ved konen og fet lov til at kbe en trremaskine Henrik, har bare ikke fundet den jeg vil have endnu :)

Mske du har nogle gode rd?
--

jeg har den her

http://www.hjemmeproduktion.dk/shop/komplet-toerreri-som-349p.html

den er jeg enorm glad for

Svar Send privat besked
Sikke en Aroma
Kim Larsen (Pharao)

Vorbasse
17/10-2010 20:46
Jeg har set p njagtigt den samme, men har ogs et godt je til denne:

http://www.hjemmeproduktion.dk/shop/komplet-toerreri-dehydrator-498p.html
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3838, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Jesusadame
Antal Emner: 2207
Antal indlg: 18219 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)