Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Thailandske chilier..?
Morten Krogstrup (kogepladen)
Indlg: 30

Frederiksberg
06/03-2011 22:05
--
Nr man er i thailand og bestiller nogle af deres thairetter, s fr man ofte en lille skl med friske, skiveskredechilier med ved siden af. Dem er jeg ret meget fan af! ...og jeg synes det er de samme man fr alle steder?
Er der nogen der ved om der er en klassisk chili, som de bruger til netop det forml? Og hvad den hedder?

Mit bud er, at den er lille og ca. 10 cm lang, og hedder "thai chili", men er det s simpelt? Synes nemlig jeg brugte en fra en mix pakke fra superbrugsen.... meen det var ikke helt den samme oplevelse?

/Morten

Svar Send privat besked
Thailandske chilier..?
Michael Hansen (Doktoren)
Indlg: 73

Vanlse
07/03-2011 19:53
Jeg ved at de bruger meget piri piri (birdseye) i Thailand.
--

Svar Send privat besked
Thailandske chilier..?
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
07/03-2011 20:31
Piri-piri er en meget lille chili som stort set kun bestr af fr og en meget tynd frugtskal, s dem tvivler jeg p at det er. Mit gt er at det er en af de helt almindelige thai chilier som ogs slges i supermarkeder herhjemme (desvrre ofte uden smag og styrke).

--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Thailandske chilier..?

Frederiksberg
08/03-2011 09:18
--
Det vil give mening at det er thai-chillier! ;) ... og s er det jo nok fordi de ikke fs med samme styrke herhjemme at jeg har troet andet...

men om ikke andet, en piri piri er jo ogs en dejlig chili! ;)

/M

Svar Send privat besked
Thailandske chilier..?

Frederiksberg
08/03-2011 09:18
--
og tak for svaret i vrigt! :)

Svar Send privat besked
Thailandske chilier..?
Anders Nrgaard (Anders N)
Indlg: 2

Nstved
08/03-2011 09:32
--

Jeg er selv stor fan af thai mad og har altid et glas med de rde thaichili skret i skiver i fish sauce, som man ofte fr det p autentiske thai restauranter.

Hvis du bor i nrheden af en thai shop s kb chilierne der, de er billigere og ofte dyrket i Thailand, mens mange af dem man kber i supermarkederne er dyrket i Holland og ikke s strke.

Du kan sagtens tage fr fra de rde chilier, trre dem og herefter plante dem. I r har jeg lagt 8 fr fra thaichilier og 6 er spiret.

I vrigt er det ogs lykkedes mig at tage fr fra de mindre birds eye chilier og f dem til at spire i r, det har ellers vret et problem.

an

Svar Send privat besked
Thailandske chilier..?

Frederiksberg
08/03-2011 12:36

--
Anders, Det lyder helt rigtigt! Med fish sauce... det er DET de ligger i.. FEDT! :)

jeg bor nok det drligeste sted i forhold til thaimad... frb... eller ogs har jeg ikke fundet det rigtige sted endnu. :) Istedgade skulle der vist vre kommet noget godt.. men har ikke fet det tjekket ud endnu!

Og tillykke med at de mindre birds eye er spiret.. jeg kmper hrdt med nogle bhut jolokia og red savina...

/M

Svar Send privat besked
Thailandske chilier..?
Heidi Stein (HeidiS)
Indlg: 53

Hvidovre
08/03-2011 12:46

Hej Morten

Der er kommet et kmpe asiatisk supermarked med med alt man kan nske sig indenfor genren. Det ligger p Gl. Kge Landevej lige fr Silvan ved Folehaven krydset, hvis du kommer p de kanter.

http://www.foodlanddenmark.com/

Mvh Heidi

Svar Send privat besked
Thailandske chilier..?
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
08/03-2011 18:41
Der ligger ogs et thai supermarked fx Istedgade lige ved Enghave plads, der er ikke langt fra Frb. til vesterbro, s mske du skal p indkb :)
--

Svar Send privat besked
Thailandske chilier..?
Magnus Dupont (Magnumice)
Indlg: 36

Herlev
08/03-2011 21:06
Der ligger en hel del asiatisk(og ogs andre orientalske specialforretninger s vidt jeg husker) lige bag hovedbanegrden(alts hvis man regner med at tivoli-siden er hovedindgangen til hovedbanegrden, s er det p modsatte side af det, s bare ind ad hovedbanegrdens hovedindgang og lige igennem og ud af den lille udgang, hvor der altid er klassisk musik).
--

Svar Send privat besked
Thailandske chilier..?

Frederiksberg
08/03-2011 23:48
--
... Og ved du hvorfor der altid er klassisk musik? :) . .ejj.. Off topic! ...

meeeen COOL ... Det er jo temmelig meget ikke srlig langt vk.. har bare vret vandt til at tage noget med nr jeg har vret p nrrebro eller andre steder hvor jeg alligevel er krt forbi....

gl. kge landevej... Jamen det hnder da ogs jeg er derude af...

Mange tak for alle de forslag! ... Skal S meget p shopping! ....

Apropos --> Mint Mango Sauce.. (ret strk....) .. nogen der ved hvad man kan bruge det til?

.... ej.. nu m jeg hellere lige holde fokus p trden!

Svar Send privat besked
Thailandske chilier..?
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
09/03-2011 07:38
Indehaveren af forretningen "Chinatown" (i Reverdilsgade) er Thai og ganske flink. Mske han kan hjlpe ;-)

--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3877, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: ReirdreJeago
Antal Emner: 2209
Antal indlg: 18222 (i dag: 3, denne uge: 3, denne mned: 3)