Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Ny rekordchili? - Trinidad Scorpion Butch T
Nordjysk Chilifan (Sren)
Indlg: 18

Nordjylland
12/04-2011 23:51
http://news.yahoo.com/s/yblog_upshot/20110412/od_yblog_upshot/new-chili-pepper-crowned-worlds-hottest

Svar Send privat besked
Nordjysk Chilifan (Sren)
Indlg: 18

Nordjylland
12/04-2011 23:55
Direkte Link

Svar Send privat besked
Jan Hansen (JanHansen)
Indlg: 28

Island
13/04-2011 15:27

Det er vel en evigt tilbagevendende diskution.
Butch T. nr 1,46 mio SHU, men Naga Morich er mlt til over 1,57 mio SHU, s den er vel stadig den strkeste.

Lige gyldigt hvilken der er den strkeste, s kan de ikke anvendes til ret meget.

For mig er smagen mere afgrende...

--
Jan Hansen

Svar Send privat besked
Niels Hunniche (NielsHunniche)
Indlg: 152

Tommerup
13/04-2011 15:55
ENIG
--
Niels Hunniche

Svar Send privat besked
Lars Skytte Emerslund (Xebash)
Indlg: 129

Egedal
15/04-2011 09:12
Ja det er ikke alt de kan bruges til, men jeg m indrmme at efter jeg begyndte at lave en Mango Hotsauce, er mit forbrug af bde Habs og Bhut Jolokia steget kraftigt. Og ikke mindst med den mngde man "skal" levere til venner osv :D

s denne, hvis smagen er god, ville klart vre en mulig Chili i fremtidige Hot Sauces. (er jo ved at lbe tr for Chinense)

--

Svar Send privat besked
torben frost (mr.frost)
Indlg: 75

aabenraa
16/04-2011 02:03

--
hvor kan fr til Naga Morich erhverves

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
16/04-2011 06:46

-- her:

http://www.bh-froe.com/ZC/index.php?main_page=index&zenid=67c41bb5a285bedebe5b4f8fb54fa028&cPath=3&sort=20a&alpha_filter_id=78

Svar Send privat besked
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
16/04-2011 15:45
Jeg har en enkelt eller to varianter af Trinidad Scorpion og Bhut i r - ogs selvom jeg ikke er til de helt strke. Men der er tilgengld rift om at prve dem i familie- og omgangskredsen, og jeg synes ogs det er et lidt sjovt kaplb at flge med i sdan lidt p sidelinien.

Det er jo lidt vanskeligt med mlingerne og hvem der foretager dem. F.eks. er den seneste Naga Viper mling s vidt jeg ved taget fra et meget lille stykke chili (helt sikkert oppe fra frstolen), mens der er i andre mlinger af Bhut Jolokia er brugt hele chilier og tiltider mlt SHU p chilier fra X-antal planter. S derfor kommer vi givetvis til at have en rkke sorter/krydsninger, der mere eller mindre med rette samtidig kan erklre sig for verdens strkeste.

Der krydses jo ogs lystigt i jeblikket p 7-pod, bhut, brain strain, Naga M., Trinidad Scorpian osv i jeblikket for at fremelske den nste.

Det sagt, s er jeg glad for, at det er Neil denne gang, der lber med ren. En gte chilientusiast, som i 2008 fik frene fra Trinidad Scorpion (Bucht T). Hans frste "online" smagsprve fra 2009 kan man se her p youtube. Hans seneste efter mlingen findes her.

--

Svar Send privat besked
Jes Christensen (Jes-Christensen)
Indlg: 240

8723 Lsning
17/04-2011 02:46
Alts de helt strke er ikke noget problem at bruge, hvis man bare dosere rigtigt.
Nr jeg laver Chili Concarne, en stor portision til 10-12 persone, s bruger jeg gerne 1 stk. Bith eller Buth Jolokia uden fr, og der kan man rigtig smage hvor god Jolokia er.
Bruge ogs gerne de helt strke Habaneroer Ummm lkkert.

Men det er da rigtigt, at man nok ikke skal spise dem, som nr man spiser Jalapeno ;)
--

Svar Send privat besked
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
17/04-2011 20:43
Jeps, som Maria nvner, s er det fedt at det er Neil, der slr igennem denne gang. Han er jo for sej. Man kan blive helt hooked p at se hans smagevideoer.

Og som han (og de andre) nvner i videoen, s er denne Scorpion helt speciel. Man skal benbart smage for at kunne bedmme.

For styrken er jo helt anderledes fra chili til chili, synes jeg personligt. En naga morich virker ikke 200 gange strkere end en jalapeno p mig, som Scoville Heat Unit'sene ellers ville antyde ;-)

Helt klart spndende nyt :-)

--

Svar Send privat besked
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
06/06-2011 07:14

S skulle den vre officiel:

Guinness

--

Svar Send privat besked
Kent Laursen (uKent)
Indlg: 3

Malling
07/06-2011 16:17
Ny udfordrer fra Thailand, endnu unavngiven

http://www.dr.dk/P3/P3Nyheder/2011/06/07/134043.htm

uKent

Svar Send privat besked
Kent Laursen (uKent)
Indlg: 3

Malling
07/06-2011 16:24

Sludder, Taiwan :-)--
uKent

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4083, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Thomasdiepe
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)