Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Dyrk chili i akvarie
Kasper Andersen (webjoe)
Indlg: 26

Jebjerg
01/07-2011 09:48
For et par r siden fik jeg et akvarie starter st som ikke lngere bliver brugt til noget fordi der er kommet et strre akvarie op.

s nu tnker jeg p om jeg kan bruge det akvarie til noget i forbindelse med chili dyrkning.
det skal lige siges at jeg er helt ny i chili dyrkning og har startet med at kbe nogle frdige planter i r i en plantehandel. Dog har jeg sidenhen kbt nogle flere fr af Bjarne og er kommet endnu videre... det bliver jo lige pludselig til en spndende hobby ;o)

Jeg regner jo nok lidt med at akvariet kunne fungere som en spirings kasse til at starte med, men kan jeg ogs bruge det til at give planterne lys nr de begynder at spire, eller vil det blive for indelukket i sdan et akvarie? Selvflgelig kan man bne en lge, s der kommer lidt luft derned, men duer det?

--

Svar Send privat besked
Dyrk chili i akvarie
Jrgen Harreby (Harreby)
Indlg: 137

Hedehusene
01/07-2011 10:41

Kommer nok meget an p strelsen af akvariet, men jeg vil umiddelbart tro at du hurtigt fr problemer med at planterne bliver for hje og gror op i den ovenliggende glasplade eller armeturet.

Men som du skriver vil det nok vre en glimrende spiringskasse hvis bare du srger for at de ogs fr noget luft.

Svar Send privat besked
Dyrk chili i akvarie
Kasper Andersen (webjoe)
Indlg: 26

Jebjerg
01/07-2011 10:48
Det kan godt vre du har ret i det med hjden...
hvor hje er chili typisk nr man stter dem ud i drivhuset, omkring maj mned...
jeg mener at akvariet er 40 cm i hjden.

men nr de bliver for hje m jeg jo evt. finde et andet sted hvor jeg kan give dem noget kunstig belysning, indtil de skal ud i drivhuset og st!
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4080, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: MashaAtoma
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)