Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Nipper i skud af for at sikre energi til frugterne?
Jrgen Harreby (Harreby)
Indlg: 137

Hedehusene
01/07-2011 10:19
Mine frilands-chili p terrassen har haft en rigtig god start p ssonnen, efter at det pga frostfare fik et stykke plastik over en mneds tid. Resultatet blev nogle sm og MEGET buskede planter.

right
Her 2*Citronchili og 1 "Bjarnes Peppadew"

right
Her 2*"Black and Red" og 1 Caloro

Det er mske svrt at se p billederne, men planterne er ufattelig ttte, og under bladene er der masser af blomster og frugter p vej. Nu er sprgsmlet om man burde nippe nogle af skudene/grenene af for at sikre kraft til frugterne, eller kompenserer det store bladareal for energiforbruget hvis bare de fr vand og gdning nok?

Svar Send privat besked
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
01/07-2011 12:22
Hej Jrgen,
nej, det er ikke spor svrt at se at planterne er MEGET ttte!! de ser ogs meget sunde ud, jeg tror ikke umiddeltbart jeg ville klippe i dem, med mindre du kan se de mistrives der hvor der kommer mindst lys ned.Men jeg ville ikke holde mig tilbage med at smage de forskellige frugter, selv om de ikke er modne. Der er jo nok at tage af:-)

hilsen Ilse
--

Svar Send privat besked
Jes Christensen (Jes Christensen)
Indlg: 605

Lsning
01/07-2011 13:18
Lad dem endelig vokse som de vil.
Du har vret heldig at f nogle ttte planter, de kommer sikkert til at give rigtig godt.
--
<*))))><( Hilsen Jes Christensen )

Svar Send privat besked
Ea Madsen (Emse_m)
Indlg: 110

Glostrup
01/07-2011 13:48
Helt enig, jeg ville ogs bare lade dem vre ttte, de skal nk selv finde ud af at smide nogen blade hvis de ikke fr lys nok.
--

Svar Send privat besked
Rasmus Hansen (04y-rh)
Indlg: 66

Kbh N
01/07-2011 18:32
Tilgengld tror jeg du fr nogen problemer med krydsbestvning, men de ser godt nok ttte og flotte ud..

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
01/07-2011 21:51

-- Hold et skarpt je med skimmel inde i planterne - det kan f hele grene til at rdne og falde af. Det kan isr ske i grenklfterne, hvis der ligger et gammelt blad, og der er godt fugtigt derinde.

De er superflotte - men ikke ndvendigvis lette at passe...

Svar Send privat besked
Jrgen Harreby (Harreby)
Indlg: 137

Hedehusene
03/07-2011 08:42
04y-rh skrev:Tilgengld tror jeg du fr nogen problemer med krydsbestvning, men de ser godt nok ttte og flotte ud..

Ja jeg er opmrksom p at krydsbestvning kan vre et problem, og jeg m nok tage fr fra andre planter end dem p billederne.

Svar Send privat besked
Lars Skytte Emerslund (Xebash)
Indlg: 129

Egedal
03/07-2011 09:22
ja, eller pak nogle knopper ind, s blomsterne springer ud, lukket inde i en Tepose eller lign.
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3779, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: EdwardSlove
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 1, denne mned: 2)