Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Ingen knopper pt. og dermed ingen bloster og chilier
Lonny Hansen (Lonny)
Indlg: 30

sterbro - KBH
12/07-2011 14:34

--
hej
Jeg har en hj og frodig Balloon set i januar som er fuldstndig uden knopper
Jeg har en hj og frodig Malaga Birds Eye ligeledes set i januar, som har haft 1 (en) enkelt blomst, der faldt af og det chokerede den benbart s meget at den er stoppet med at stte yderligere knopper
Muligvis har de begge haft knopper p et tidspunkt som de har smidt - nu str de bare som "grnne planter" og der er ikke antydning til knopper

Hvad er get galt? Eller er jeg bare utlmodig?

De fleste af mine ca 20 andre chilier har pt modne chilier eller grnne/hvide/lilla chilier. Nogle f har kun sm chilier men dog chilier

Svar Send privat besked
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
12/07-2011 17:16
Mske kunne du prve at ndre p dens forhold? Sol-skygge, kulde-varme, vd-tr. Det kunne mske stte lidt fut i den?
Nogle planter skal "pines" lidt for at blomstre. Jeg har en Bishop Crown der , som den sidste, er begyndt at blostre nu.
Den kom ud p terassen i sidste uge.Den fr nogle rusk af vinden, men det hjalp benbart:-)
-ellers ingen forslag
--

Svar Send privat besked
Simon Christensen (HotZ)
Indlg: 57

12/07-2011 17:51
Mske dette kan hjlpe dig lidt p vej:
Growing guide

Too much nitrogen and your plants will be all leaves and no fruit

Har disse 2 chilies samme vilkr som de andre ?

--

Svar Send privat besked
Lonny Hansen (Lonny)

sterbro - KBH
13/07-2011 15:36
HotZ skrev:Mske dette kan hjlpe dig lidt p vej:
Growing guide

Too much nitrogen and your plants will be all leaves and no fruit

Har disse 2 chilies samme vilkr som de andre ?

--

hej
De har njagtigt samme vilkr som alle de andre dog str de hje planter i strre potter end de lave
Da jeg bor p anden sal og bruger 2 sydvendte vinduesst og et sydstvendt bliver de alle flytte rundt hver uge s ingen skal fle sig forskelsbehandlet :-)
Vh lonny

Svar Send privat besked
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
13/07-2011 20:23
Hvis jeg lser din besked rigtigt og de er i strre potter tnker jeg at de mske har brugt mere tid/energi p at vokse og lave et stort rodnet.
S de er mske lidt efter de andre, men skal sikkert nok komme efter det og er s formentligt strre og fr flere frugter nr de frst kommer igang...
--

Svar Send privat besked
Simon Christensen (HotZ)
Indlg: 57

13/07-2011 21:19
Nu har jeg ikke brugt s lang tid p at lse p de 2 planter, men har deres opvkst ellers vret helt lig de andre ?
Jeg tnker, at der er jo nogle planter som er betydelig lngere tid om at stte frugt end andre, og disse 2 kunne mske vre blandt dem som er lngere tid om det ?

Men hvis de er i samme slags jord, fr samme gdning (hvis nogen fr det) og ellers har samme vilkr s virker det spjst.

Nille - som jeg lser det, s er der bare nogle planter som er strre og derfor str i strre potter, men ikke ndvendigvis disse 2. - men ellers kunne det ogs vre et godt bud. :)

--

Svar Send privat besked
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
13/07-2011 23:50
Det lyder som et godt bud; stor potte, stort rodnet, og det tager tid.Men s skal de nok komme efter det:-)
--

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
14/07-2011 06:35

--
Det er nu stadig underligt, nr de er set i januar, synes jeg...

Nsten uanset pottestrrelsen burde der have vret blomster i dem for et godt stykke tid siden. Jeg kender dog ikke sorterne - mske er de ekstremt langsomme?

Svar Send privat besked
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
14/07-2011 10:57
Jeg har en balloon set 28. februar, der str med 1 anden plante i plantesk i skyggefuldt drivhus (sat ud omkring 1 juni).

Den har brugt meget krudt p at vokse, men den har sat sin frste frugt og blomstrer nu.

Hvor stor er stor potte?

--

Svar Send privat besked
Lonny Hansen (Lonny)

sterbro - KBH
14/07-2011 15:37

--
Hej igen
De to knop- og frugtlse planter str i 2 liters potter, da jeg har forsgt at holde vksterne nede pga de str i et vindue i en lejlighed. Og ja Simon, jeg har andre hje planter i 2 liters potter som har frugter. Alle mine lave planter str i 1 liters potter af samme rsag som ovenfor.

Jeg vbner mig med tlmodig - ellers ikke en dyd jeg besidder

tak til jer alle fra Lonny

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4001, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Steventow
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)