Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Overvintring - Sorter?
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
13/07-2011 07:12
Hejsa. Jeg ved at nogle overvintrer, og andre ikke gr. Jeg selv er helt vild med det, til dels, og her kommer sprgsmlet s:

Kan det betale sig? Ja, helt klart, iflge mig, i hvert fald nr det drejer sig om Pubescenser, som er lidt langsomme frste r, og s kommer i gang andet r.

Fra sidste r overvintrede jeg s en chinense og tre baccaer, som havde gjort det godt og fortjente at leve videre. Chinensen, en Chocolate Fatalii, er stadig i gang med at vokse, og er blevet overhalet af de chinenser, jeg sede fra fr i forret. Sund, men langsom.

Baccaerne, to Champions, en Aji Critasl og en Starfish (fire, benbart) skranter og ser ikke sunde ud. De laver frugter, men kun en to-tre stykker per plante. De er ogs godt og grundigt blevet overhalet af dette rs planter, der er sunde og fine og raske.

Jord, lys, vand og gdning skulle vre i orden, idet andre planter af samme art lader til at trives.

Sprgsmlet er s, om det er i orden at generalisere og sige at nogle sorter bare ikke dur til overvintring?

Hvad er jeres erfaringer?
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4000, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: lamstoreglue
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)