Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
torben frost (mr.frost)
Indlg: 75

aabenraa
14/07-2011 18:07

-- kan man ikke stille ens chilli et mrkt sted i 12-24 timer for at fremme dens blomster, hvis nu man ikke fr nogen

Svar Send privat besked
Kenneth Autzen (thesheep)
Indlg: 250

Sdr Jylland
14/07-2011 18:14
hvordan skulle mrke fremme dine blomster ?

Svar Send privat besked
Kenneth Autzen (thesheep)
Indlg: 250

Sdr Jylland
14/07-2011 18:22
hvordan skulle mrke fremme dine blomster ?

Svar Send privat besked
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
14/07-2011 19:14
Den har jeg ikke hrt fr.
Har hrt om at ndre p gdningssammenstningen, eller klippe en masse blade af, for at f planten til at tro ssonen er ved at slutte...
--

Svar Send privat besked
Simon Jensen (Brejne)
Indlg: 90

rhus V
14/07-2011 19:58
Det eneste jeg kan sige til det, er: lad vre!

Havde masser af blomsterknopper p alle mine indendrsplanter da jeg for et par uger siden tog en uge p ferie. Lavede et drypvandingssystem, men for at det ikke skulle g galt med for meget varme og dehydrering pga sol, satte jeg dem p gulvet og rullede gardinerne ned. Da jeg kom hjem stod planterne rigtig flotte, men alle knopper var "brndt" af, alts helt sorte og fuldstndigt visne. S jeg er startet forfra, og det eneste der har virket her er masser af sol og knap s meget gdning, og de er alle begyndt at stte nye knopper!

Svar Send privat besked
Jan Hansen (JanHansen)
Indlg: 28

Island
15/07-2011 12:56
Jeg dyrker chili i sydvendt vindue p Island. Vi har lys nsten hele dgnet nu og mine chili har ikke problemer med at blomstre. De eneste, som ikke er helt igang endnu, er Naga M. som blev set i februar, ellers har alle masser af frugter og blomster nu. Tror ikke de behver mrke.

--
Jan Hansen

Svar Send privat besked
torben frost (mr.frost)
Indlg: 75

aabenraa
15/07-2011 14:53

--
ku da godt vre at man ku f planten til at tro at det er ved at vre slut ved at stille den mrkt
men jeg gder den slet ikke hmm sys bare det er trls der ikke er kommet nogen endnu og den er 3 mneder gammel

Svar Send privat besked
Simon Christensen (HotZ)
Indlg: 57

15/07-2011 22:15
jeg har hrt at hamp kan g hurtigere i blomst efter en mrkeperiode men jeg er ikke sikker p den teknik kan overfres til chili da hamp er en temmelig sr vkst der reagere meget hurtigt p sit milj.

jeg mindes at ha lst at hvis lyset gr ud under gro perioden kan hamp hunplanten tro det er efterr og g i blomst for tidligt men jeg har aldrig hrt at det skulle glde for andre vkster
--

Svar Send privat besked
Simon Christensen (HotZ)
Indlg: 57

15/07-2011 23:31

--
hov der fik jeg vist skrevet det samme to gange er vist ved at vre trt:)

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 6512, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: dinaiv69
Antal Emner: 2226
Antal indlg: 18254 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)