Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Huller i bladende
Daniel Kold (Zvnig)
Indlg: 26

Karlebo
30/07-2011 23:52
Jeg har brug for lidt hjlp. Mine chiliplanter er begyndt at f sm huller i bladende. Jeg s nogele sm mini ting p bladende som lignede bitte sm larver, eller noget i den retning. Jeg var lidt p bar bund, s prvede tricket med, at sprjte planterne med vand og brunsbe. Det gik ryddet mine planter for lidt andet sm kravl tidligere p ssonen.

Men selvom jeg lod den ene plante st i badekaret, hvor den blev sprayet grundigt til 3 gange p en dag og s skyllet efter nste dag, s lader det til der stadig kommer smhuller selvom jeg pt. ikke kan se de sm larver.

Nogle der har erfaringer med, hvordan jeg beskytter mine chilier?

--
Frste gangs chilidyrker

Svar Send privat besked
Huller i bladende
Lars Skytte Emerslund (Xebash)
Indlg: 129

Egedal
31/07-2011 20:39
Du skulle vel ikke ligge inde med et nr billed ?
--

Svar Send privat besked
Huller i bladende
Thomas Wedel (Wedel)
Indlg: 160

Hjbjerg
31/07-2011 21:15
Havde ogs et larveproblem i 2 af mine planter, da jeg ikke havde andet at lave, s gav jeg mig bare til at fjerne dem enkeltvis, havde ca. 30 p den ene og ca. 20 p den anden, da man helt sikkert fr dem alle frste gang, s checkede jeg dem ogs de nste 2 dage, der blev det kun 2-3 stk. mere p hver plante, har ikke haft nogen siden.

Mine var dem som hedder inchworm, ved ikke lige havd de hedder p dansk

http://www.pollsb.com/photos_handler/o/19161-inchworm.jpg
--

Svar Send privat besked
Huller i bladende
Daniel Kold (Zvnig)
Indlg: 26

Karlebo
31/07-2011 22:13
Jeg skal se om ikke jeg kan f et billede op imorgen :)

Ellers m jeg i gang med dem stykvis. Der er alligevel get bladlus i en anden af dem, s kan vre alle seks skal ud i haven imorgen og ges helt igennem.
--
Frste gangs chilidyrker

Svar Send privat besked
Huller i bladende
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
31/07-2011 22:25
Wedel skrev:Havde ogs et larveproblem i 2 af mine planter, da jeg ikke havde andet at lave, s gav jeg mig bare til at fjerne dem enkeltvis, havde ca. 30 p den ene og ca. 20 p den anden, da man helt sikkert fr dem alle frste gang, s checkede jeg dem ogs de nste 2 dage, der blev det kun 2-3 stk. mere p hver plante, har ikke haft nogen siden.

Mine var dem som hedder inchworm, ved ikke lige havd de hedder p dansk

http://www.pollsb.com/photos_handler/o/19161-inchworm.jpg
--

--
de hedder mlerlarver...

Men mon ikke snarere det er sommerfuglelarver af en slags? http://www.nyttedyr.dk/skadevolder/sommerfuglelarver.aspx

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3999, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Isobelher
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)