Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Larver i chili
jrgen abildgaard (inab@ost2.tele.dk)
Indlg: 1

gislev
25/08-2011 09:43
Blandt vore chiliplanter er der 2 sorter jeg har problem med. Det er Hot Wax og Habanero Mustard - disse 2 arter er blandt vore strste og mest flotte og bedst givende. Frst opdagede jeg huller i bladene og under l sm sorte hm'er. S undersgte jeg planterne nje og p en del af frugterne var der enten gnavet eller der var hul i disse. En stor Hot Wax med hul viste sig at indeholde en brunlig stor tyk larve samt en del hm,er. Er der nogen der kender til dette - og hvad kan gres.
--
gislev

Svar Send privat besked
Larver i chili
Kenneth Autzen (thesheep)
Indlg: 250

Sdr Jylland
25/08-2011 13:18
inab@ost2.tele.dk skrev:Blandt vore chiliplanter er der 2 sorter jeg har problem med. Det er Hot Wax og Habanero Mustard - disse 2 arter er blandt vore strste og mest flotte og bedst givende. Frst opdagede jeg huller i bladene og under l sm sorte hm'er. S undersgte jeg planterne nje og p en del af frugterne var der enten gnavet eller der var hul i disse. En stor Hot Wax med hul viste sig at indeholde en brunlig stor tyk larve samt en del hm,er. Er der nogen der kender til dette - og hvad kan gres.
--
gislev

-- lyder meget som sommerfugle larver

Svar Send privat besked
Larver i chili
Andreas Kyster (akyster)
Indlg: 126

Glamsbjerg
25/08-2011 14:39
Jeg har ogs problemet, jeg vender bare bladene og fjerner larverne nr jeg er i drivhuset. Det holder angrebet nede. Jeg har ikke vret ude for at de har spist frugterne, kun bladene, og planterne har overlevet fint med huller i bladene. S hvis det ikke bliver vrre, s gr jeg ikke mere ud af det.

Svar Send privat besked
Larver i chili
Bo Johansen (Avalanche)
Indlg: 52

Randers
26/08-2011 21:52
Har ogs et par planter som har vret hrdt angrebet af larver i r. Fjerner ogs bare larverne under bladene, det holder dem ogs nede. Frugterne tager ikke skade, sjovt for sidste r var der ingen overhovedet....
--

Svar Send privat besked
Larver i chili
Anette Bruun (chilihelle)
Indlg: 83

Sjlland
28/08-2011 14:01

Jeg har ogs larver i nogle af mine chillier. P www.nyttedyr.dk fandt jeg dette:

Dipel

Sommerfuglelarver kan vre et stort problem i sensommeren. Er dine planter i drivhuset eller kkkenhaven ved at blive dt op er Dipel sagen. Dipel sprjtes p planten med en blomsterforstver e. lign. Efter 2-3 dgn dr sommerfugle-larverne. Holdbarhed 3 mdr.
Kan kun bestilles i perioden 1. april-30. september.

Jeg har ikke hvordan det virker, jeg fjerner laverne manuelt.

Svar Send privat besked
Larver i chili
Heidi Stein (HeidiS)
Indlg: 53

Hvidovre
29/08-2011 13:04
Vi har ogs haft rigtig mange sommerfuglelarver i vores planter i r. Vi har normalt vores chilier og tomater i kapillrkasser, men jeg splittede det hele af og plantede om i store potter, netop for bedre at kunne fjerne larverne manuelt. Jeg bryder mig ikke om at sprjte med noget som jeg ikke kan gennemskue hvad er.

Synes planterne klarer sig forbavsende godt selvom mange af bladene er hullede, men der er ogs nogle chilifrugter, som larverne godt kan lide :-(

/Heidi

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4000, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: lamstoreglue
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)