Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hvad er dette
Anette Bruun (chilihelle)
Indlg: 83

Sjlland
01/09-2011 18:19

For 2-3 uger siden satte jeg en dild plante kbt i supermarked ind mellem et par chili planter p denne selvvandingsbakke. Da jeg kom hjem fra arbejdet opdagede jeg dette: Ved i hvad det er og hvordan jeg behandler det?
right

Svar Send privat besked
Hvad er dette
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
01/09-2011 19:40

--
Gtter p noget svamp af en slags. Jeg ville nok bare tage mtten af og vaske den grundigt - bare i rent vand.

Svar Send privat besked
Hvad er dette
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
01/09-2011 21:05
Jeg har haft noget, der lignede. Det forsvandt af sig selv. Det var dog oven p jorden. Er "plamagen" der hvor du vander?

Jeg vander fra egen brnd, s jeg konkluderede den gang at det var noget vkst (liv), der var kommet der fra.

Planterne (sjovt nok var det kun nogle, og ikke artsbestemt), der havde "symptomerne" trives fint nu.

Jeg tog desvrre ikke billede af det, men det lignede klart det, du viser. Mske en smule mere brunlig/rdlig end dit ;-)

Anjas rd lyder fornuftigt (as always).
--

Svar Send privat besked
Hvad er dette

Sjlland
13/09-2011 08:15

Jeg har haft mtten inde og vaske i koldt vand og det virkede nsten. Hvor "svampen var er den vk, men der er kommet 2 nye striber p hver sin side den frste plet.
Jeg vander med regnvand og nej det er ikke ved vandings hullet.
Ssonen er ved at vre slut, s hber at endnu en gang vask og trring kan drbe svampene.
Men mystisk synes jeg nu det er.

Svar Send privat besked
Hvad er dette

Slagelse
13/09-2011 08:41

--
S kan det da godt vre, at der skal lidt mere til - mske opvaskemiddel og grundig skylning bagefter, s der ikke sidder rester? Eller en lille smule Atamon og skylning bagefter?

Jeg ved ikke, hvor lnge sdan noget svamp kan overleve i trret tilstand...

Svar Send privat besked
Hvad er dette

Sjlland
05/02-2012 19:33

Ja, nu har den ligget et par mdr. Jeg har forsgsvis samlet den og hldt vand ved og v v Det kom igen. Har prvet med klorin og atamon bad et dgn (ikke samtidig :-)), men det gror fortsat frem. Er der nogle der har flere forslag til hvad jeg kan prve at bekmpe det med?

Svar Send privat besked
Hvad er dette

Slagelse
05/02-2012 20:07

--
Mske frost???? Det er jo let at skaffe lige for tiden...

Eller mske bare en ny mtte?

Svar Send privat besked
Hvad er dette
Line Rasmussen (Line...)
Indlg: 5

Langeskov
05/02-2012 23:15

Er du sikker p det ikke er en udfldning af en slags? synes det lyder mrkeligt hvis en skimmel af overlevet et dgn i klorin.

Men ellers prv Rodalon

--

Svar Send privat besked
Hvad er dette
Didde D. (Didde)
Indlg: 73

Holbk
06/02-2012 19:33
Jeg tror heller ikke der er meget der kan overleve klorin.
Det er lige fr du skal tage den til universitet, det kan vre det er en ny og meget modstandsdygtig mutant svamp ;)

Svar Send privat besked
Hvad er dette

Sjlland
06/02-2012 19:39

Takker, nu er det hele smidt ud i frosten og ellers m jeg til pungen :-( det er sjovere at bruge penge p fr :-)

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3999, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Isobelher
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)