Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
stiklinger
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
31/10-2011 11:41
Hej,
Er der nogle af jer der har erfaringer med at lave nye planter med stiklinger?Kan man det p denne rstid?

hv Ilse
--

Svar Send privat besked
stiklinger
Asbjrn . (Asbjrn)
Indlg: 19

Nordjylland
31/10-2011 12:55
Ilse skrev:Hej,
Er der nogle af jer der har erfaringer med at lave nye planter med stiklinger?Kan man det p denne rstid?

hv Ilse
--

--

Ja det er ikke noget problem, bare de ikke str et koldt sted og s skal de selvflgelig have noget lys, gerne 18timer. Jeg har fr i tiden brugt et 8w lysstofrr til formlet (knap 20 stiklinger), s en moderne LED pre p 12watt burde kunne klare et sted mellem 50 og 100 stiklinger.

Svar Send privat besked
stiklinger
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
31/10-2011 13:53

--
Jeg har kun prvet i august/september, men jeg vil da ogs mene, at hvis de fr fugt, varme og lys nok, s kan du gre det nu.

Det er rigtigt, at der kan vre mange stiklinger under 12 W LED i starten - men hvis du gr helt amok, s husk, at de kommer til at fylde ret meget senere...

Svar Send privat besked
stiklinger
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
31/10-2011 14:42
Okay, tak for svarene.
Hvad s med selve stiklingerne? -bruger man det "yderste" af en kvist, eller et stykke af en gren, hvis I forstr hvad jeg mener?
Jeg har ikke vret s god til at sikre mod krydsbestvning, s det er vel den eneste mde at formere p. Jeg har et par chiler som vil vre helt umulige at undvre til nste r:-)
Men jeg aner ikke hvordan man gr!
--

Svar Send privat besked
stiklinger
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
31/10-2011 14:47
Alts, naturligvis hvis de skal vre HELT magen til.
--

Svar Send privat besked
stiklinger
Bjarne Hjlund (barneydk)
Indlg: 286

Rimmerhus, DK
31/10-2011 16:24

--
Jeg lavede nogen i oktober sidste r, det gik ganske let, de voksede ret pnt, men jeg synes at udbyttet p planterne i r har ladet meget at nske - frugterne p dem blev nogle underlige sm nogen...

Svar Send privat besked
stiklinger
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
31/10-2011 19:51

Bjarne-
ja, det lyder ikke som den mde man skal gre det p s. Det er da egentligt ret mrkeligt, nr generne skulle vre identiske??
Er det ogs i andres erfaringer?
For s fatter jeg ingenting!!!:-(--

Svar Send privat besked
stiklinger

Slagelse
31/10-2011 20:46

--
bde ja og nej...

Prvede et r med citronchili og Trinidad Perfume, som jeg tog stiklinger af i august.

Trinidad Perfume gav helt vildt mange sm frugter og havde en lidt speciel vkst i forhold til en frset plante, men citronchilien opfrte sig helt, som den skulle. Jeg har kun gjort det den ene gang, s jeg ved ikke, hvad der er normalt!

Svar Send privat besked
stiklinger
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
31/10-2011 22:17

--
mmmmm, jeg m prve mig frem med et par stykker OG fr....eller ogs bare fr, mmmm...
Tak for hjlpen:-)

Svar Send privat besked
stiklinger

Slagelse
31/10-2011 22:29

--
I vrigt har krydsbestvning endnu ikke vret et problem hos mig, selv om jeg ikke gr noget som helst for at undg det...

Svar Send privat besked
stiklinger
Bjarne Hjlund (barneydk)

Rimmerhus, DK
01/11-2011 08:04

--
Hehe Anja - der vil jeg ikke give dig helt ret *SS*

Jeg sede de Robertos Cuban fr jeg fik fra dig - fik 2 flotte planter - den ene stter de rde frugter, mens den anden stter orange :) *SS*

Svar Send privat besked
stiklinger

Slagelse
01/11-2011 15:45

--
H h - n, men en gang skal jo vre den frste!

Mine var helt, som jeg havde forventet...

Til gengld tror jeg ikke, at de ndvendigvis var rene, da jeg fik dem. Det er ikke kbefr - men stjlefr fra et overfyldt drivhus! S jeg har sikkert bare vret heldig indtil videre - mon ikke?

Svar Send privat besked
stiklinger
Bjarne Hjlund (barneydk)

Rimmerhus, DK
06/11-2011 21:42

--
hehe ja ... men bort set fra det, s var de orange alts ogs ret lkre - har taget fr fra dem for at se hvvad de bliver nste r :)

Svar Send privat besked
stiklinger
Kenneth Autzen (thesheep)
Indlg: 250

Sdr Jylland
06/11-2011 23:31
barneydk skrev:
--
hehe ja ... men bort set fra det, s var de orange alts ogs ret lkre - har taget fr fra dem for at se hvvad de bliver nste r :)

--
Bjarne er det dem mig og min bror smagte p. Du nvnte i hvert fald at det var en du fik af Anja som ikke blev rigtig

Svar Send privat besked
stiklinger
Bjarne Hjlund (barneydk)

Rimmerhus, DK
07/11-2011 17:10

--
ja det er den :) Robertos Cuban seasoning. har taget fr af den orange for at se hvad de bliver til nste r :)

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4080, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: MashaAtoma
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)