Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Minidrivhus med varmeregulering
Michael Christensen (Schalde1986)
Indlg: 8

byhj
26/11-2011 10:18
Hej

Da jeg ikke rder over s meget plads har jeg overvejet at kbe et mini drivhus til vrelset med varmeregulering. Ville dette kunne betale sig?

Har overvejet dette:
http://www.amazon.co.uk/Stewart-Variable-Control-Electric-Propagator/dp/B003TO2PFM/ref=sr_1_4?s=outdoors&ie=UTF8&qid=1322299004&sr=1-4

Nogle som har erfaringer med disse sm drivhuse?

Mvh
Michael
--

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
26/11-2011 10:34

--
De er supergode til at starte planter i - Bjarne har dem ogs:

http://www.bh-froe.com/ZC/index.php?main_page=product_info&cPath=54&products_id=1890

Denne er uden termostat - har selv en af samme slags og synes ikke umiddelbart, at der er grund til at bruge penge p modellen med termostat, som er en del dyrere...

Svar Send privat besked

byhj
26/11-2011 11:06
Okay det var bare som jeg sikrede mig at det ikke blev for varmt i drivhuset.

Hvilken temperatur gror de egentlig bedst ved?
--

Svar Send privat besked

Slagelse
26/11-2011 11:58

--
Nr de skal spire, er det godt med mellem 24-28 grader - der er lidt forskelle p sorterne, men de fleste spirer inden for dette interval.

Nr de er fremme, skal de st lidt kligere - gerne 16 grader om natten og lidt over 20 om dagen, hvis man har noget ordentligt lys til dem. Hvis de kun fr lyset fra en vindueskarm, har de bedst med 16-18 grader, da de ellers bliver lange og ranglede.

Jeg slukker for varmen, s snart mine er fremme, og giver dem en gang LED. De str bare i almindelig stuetemperatur, og vi skruer ned for varmen om natten til 16 grader.

Men brug mgvejret i morgen eftermiddag/aften til at tage en rundtur p forum her - der er skrevet en masse om det fr :)

Svar Send privat besked

byhj
26/11-2011 12:52
LED-dyrker skrev:
--
Nr de skal spire, er det godt med mellem 24-28 grader - der er lidt forskelle p sorterne, men de fleste spirer inden for dette interval.

Nr de er fremme, skal de st lidt kligere - gerne 16 grader om natten og lidt over 20 om dagen, hvis man har noget ordentligt lys til dem. Hvis de kun fr lyset fra en vindueskarm, har de bedst med 16-18 grader, da de ellers bliver lange og ranglede.

Jeg slukker for varmen, s snart mine er fremme, og giver dem en gang LED. De str bare i almindelig stuetemperatur, og vi skruer ned for varmen om natten til 16 grader.

Men brug mgvejret i morgen eftermiddag/aften til at tage en rundtur p forum her - der er skrevet en masse om det fr :)

Det ville nok vre en god id:-) har lige bestilt et 18 W minidrivhus fra england til 230kr incl fragt. S det glder jeg mig til at prve:-)S tror da ogs jeg skal have anskaffet mig noget LED lys. Er der noget LED lys du kan anbefale? nu hvor du er LED dyrker og har noget erfaring med det.

Svar Send privat besked

Slagelse
26/11-2011 13:40

--
Prv at sge p LED og plantelys her - der er masser at lse i morgen incl. gode links til forhandlere af LED...

Det er ikke fordi jeg ikke vil hjlpe dig - jeg har bare skrevet det fr!

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3779, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: EdwardSlove
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 1, denne mned: 2)