Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Valg af LED
Rasmus Dueholm (Dueholm)
Indlg: 3

Aalborg
13/12-2011 16:40
Hej folkens :-)

Jeg skal have anskaffet mig en LED-lampe, og efter at have gennemlst nsten alt hvad forumet skriver om dem, er jeg kommet frem til, at det bliver en fra Prolys. Mit dilemma er s, om jeg skal vlge en p 12W eller bruge 250,- mere p en 17W? Hvor stor er forskellen, og hvor mange planter kan de sdan ca. dkke?

Det er ikke planen, at chillierne skal st under LED hele tiden, kun det frste stykke tid efter spiringen.

P forhnd mange tak.
Dueholm
--

Svar Send privat besked
Valg af LED
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
13/12-2011 18:07

--
Hej Rasmus -

det kommer an p, hvor mange planter du skal have - dvs. hvor stort et omrde, de skal belyse...

Den p 12 W kan dkke ca. 70 x 70 cm, og den p 17 ca. 90 x 90 cm i en afstand p ca. 60 cm over planterne. De kan godt bruges hjere oppe, men jeg vil ikke anbefale det til sm planter, som skal have noget godt og intensivt lys...

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Valg af LED
Rasmus Dueholm (Dueholm)
Indlg: 3

Aalborg
13/12-2011 19:25
Hej Anja

Tak for du super hurtige svar :)
Jeg tror valget falder p en 17W's, man skal vel ndigt mangle lys.

Venlig hilsen
Rasmus
--

Svar Send privat besked
Valg af LED
Claus Pilgaard (wunderhits)
Indlg: 6

Viby J
13/12-2011 20:57
Kre sde mennesker ...

Jeg har kbt en 17W Proplant6 hos Bjarne (flinker fyr). Nogle steder har jeg lst mig frem til at blt lys er godt i starten og rdt lys er godt nr der skal "gros" igennem?

Min lampe lyser begge farver s sprgsmlet er, om det s ikke bare er fint? Jeg har ledt efter svaret i andre trde uden held ... tnkte at Anja mske havde svaret p det? (mske har hun reelt allerede svaret p sprgsmlet i en anden trd?)

Faktisk har jeg ikke plantet et eneste fr endnu af bare spnding over den nye hobby - crazy

gh
WunderWhyChili

Svar Send privat besked
Valg af LED
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
13/12-2011 21:15

--
Hej Claus -

jeg har vel nvnt det en enkelt gang - eller 50.... :)

Men kort - jeg bruger selv blt lys de frste par mneder og derefter blandet. Men du kan sagtens lave fine planter med det blandede hele vejen. Blt giver lidt mere kompakte og kraftige planter, men forskellen er ikke s stor, at det gr s meget.

Jeg har kun de bl, fordi jeg havde brug for flere prer, og s kunne jeg jo lige s godt kbe lidt forskelligt!

Og et lynkursus i dyrkningssprog: Fr bliver set og ikke plantet - det er noget man gr, nr de er blevet til planter...:)

Mvh
Anja

Svar Send privat besked
Valg af LED
Claus Pilgaard (wunderhits)
Indlg: 6

Viby J
13/12-2011 21:21
Haaa!

Prcis - jeg aner ikke en skid om det; men det skal ikke forhindre mig i at prve at plante fr :-)

--
WunderWhyChili

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3997, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: zidyesfsl
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)