Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Gro kalender
Claus Pilgaard (Claus Pilgaard)
Indlg: 19

16/12-2011 23:01
Hej sde mennesker ..

Ja, jeg havde knap nok fet set mine frste fr fr jeg blev rimelig stresset over, hvordan jeg nu skal huske hvor, hvornr og hvilke fr jeg har set. (Hov, jeg husker at skrive set i stedet for plantet - tak Anja!)
Ud over de fine hvide plantepinde som holder styr p hvor frene har taget bolig slog det mig, at det kunne vre sjovt at lave lidt statestik over mine planters forhbentlige kommende liv.
Jeg har lavet en meget simpel "grokalender" i et excel regneark (I know - det kan nsten kun vre for min egen fornjelses skyld) men da jeg kun har dyrket chili i sammenlagt 2 dage og endnu ikke har set skyggen af en spire kunne det vre sjovt at hre, om der var andet man eventuelt ogs kan/skal holde je med under vksten?
I min grokalender skal man taste dato og hjde ind og desuden "farvelgge cellen" alt afhngig efter hvor du er i perioden (vkst, blomstring osv.) s fr man nogle fine sjle der viser vksten ...

Gode hilsner

WunderWhyChili

Svar Send privat besked
Gro kalender

16/12-2011 23:01

--
WunderWhyChiliright

Svar Send privat besked
Gro kalender
Claus Pilgaard (wunderhits)
Indlg: 6

Viby J
16/12-2011 23:04
Hov? Nu ved jeg pludselig hvorfor jeg skrev indlgget - er der andre der har lavet noget tilsvarende?
--
WunderWhyChili

Svar Send privat besked
Gro kalender
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
17/12-2011 08:38

--
H h :)

Nej - jeg har i stedet oprettet en blog, hvor jeg skriver, hvad der sker undervejs med chilierne, men en gang Excel er da meget mere overskueligt!

Jeg er i gang med et regneark til min kkkenhave, s jeg kan styre mit sdskifte - det er noget af et projekt, nr iden er, at man hele tiden skal have planter klar til at plante ud, nr der bliver plads rundt omkring... Og ikke mindst have styr p, hvornr de skal ss for at blive klar til det rigtige tidspunkt. Men sjovt er det!

Svar Send privat besked
Gro kalender
Vivi Nordestgaard (Vivi)
Indlg: 257

Gl. Brabrand
17/12-2011 08:52
Jeg har bare lavet en lille tabel ('Alle chilier - skema') p min side over de informationer som jeg er interesseret i efterflgende - og s skriver jeg lidt mere p info om forlbet i prosa under hver chili ('Chilier sson 2012') hvor jeg ogs lgger billeder ud efterhnden.
www.vivis-chili.dk

Der er mange andre informationer som jeg kunne lgge i min tabel - men jeg tror indtil videre at det er dem som jeg har nu som jeg kunne vre interesseret i til en anden gang jeg dyrker planten.

Sjovt er det ;o)

Svar Send privat besked
Gro kalender

18/12-2011 21:39
Det er et fint skema Vivi - kunsten er vel at lave noget der grafisk er overskueligt samtidig med, at man p snedig vis kan bruge informationerne - fx. ved jeg nu, at der nok gr et par dage endnu inden jeg ser spirer ...

Apropos jul; s er ventetiden - selv p spirer - som regel den vrste. Her kan lidt statistik mske holde utlmodigheden i ave. (man samler jo reelt lidt information op til senere brug)

Anja - det er en fin blog :-)

gh

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4080, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: MashaAtoma
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)