Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
sren larsen (Friis )
Indlg: 36

hrsholm
10/01-2012 09:39

Kre venner.

Vil du avle chili-trer, og ikke buske, s kan du have glde af at kigge i min Nippeskole.
Jeg har omskrevet den gamle artikel her p Chilifan.dk, s Nippeskolen fremstr mere logisk med flere fotos.

Held og lykke med sson 2012 allesammen.

Er i klar ? Vi skal snart i jorden.
Jeg kbte 190 liter jord i gr, - s er der lidt at starte p.
:-)

Tak for hjlpen Bjarne og Kim.

Med venlig hilsen
Sren

Svar Send privat besked
Morten Pedersen (Mugge)
Indlg: 143

Esbjerg
10/01-2012 12:09
Friis skrev:Kre venner. Vil du avle chili-trer, og ikke buske, s kan du have glde af at kigge i min Nippeskole. Jeg har omskrevet den gamle artikel her p Chilifan.dk, s Nippeskolen fremstr mere logisk med flere fotos. Held og lykke med sson 2012 allesammen. Er i klar ? Vi skal snart i jorden. Jeg kbte 190 liter jord i gr, - s er der lidt at starte p. :-) Tak for hjlpen Bjarne og Kim. Med venlig hilsen Sren

--
Super guide Sren...

Og hvor er de BOC planter bare flotte, fr fr fr til folket ;)

/Morten

Svar Send privat besked
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
10/01-2012 16:00

--
Spndende lsning:-)

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
10/01-2012 18:01

--Sren -

Jeg glder mig til at se et Fish-tr...

Svar Send privat besked
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
11/01-2012 18:25
Fantastisk guide! Den er klart mere logisk end den tidligere version!

Mange af mine planter kommer klart til at f denne behandling!
--

Svar Send privat besked
Didde D. (Didde)
Indlg: 73

Holbk
13/02-2012 20:10
Har lige lst artiklen og er lidt i tvivl om hvornr man nipper de nye skud der kommer fra pkt. 7, er det s hurtigt som muligt?

Svar Send privat besked
Morten Pedersen (Mugge)
Indlg: 143

Esbjerg
14/02-2012 17:33
Jeg nipper dem af s hurtig som jeg kan komme til uden at det gr ud over de sm nye blade.

/Mugge
--
nu med blog: http://muggeb.blogspot.com/

Svar Send privat besked
Didde D. (Didde)
Indlg: 73

Holbk
14/02-2012 19:43
Men er bladene ikke begyndende pkt" 8 som ogs skal knibbes eller har jeg helt misforstet det?
Jeg forstr det aom at der ikke m komme yderligere led efter pkt 7...

Svar Send privat besked
sren larsen (Friis )
Indlg: 36

hrsholm
18/03-2012 09:30
Hej Didde - Det er kun blomsterknopperne i pkt 1-7 du skal nippe. De to nye grene og det nye blad skal du lade vokse. Efter nip af blomsterknop fra pkt 1-7 skal du ikke nippe mere, nu har planten retning, og kronen vil udvikle sig helt af sig selv.
Hold pkt 1-7 fri for nye skud som skyder resten af sommeren, men lad mske nu blomsterknopperne sidde tilbage, s kan du alligevel f frugt i pkt 1-7
Nu kan du s overveje om du vil lade de "gamle" bladst sidde til dekoration op ad stammen, men nip de nye skud i bladenderne helt fra den tidlige udvikling af planten - det skal jo ikke blive til en busk :-)

Jeg hber det giver mening
mvh
Sren

Svar Send privat besked
Anders Brier (Mumrik)
Indlg: 5

Frederiksberg
20/03-2012 03:13
Nu hvor trden alligevel er tilbage i spil...

Et par af mine Lemon Drops har sat 15 og 13 blade uden at jeg kan se nogen knop endnu - er det almindeligt med s mange blade fr der sker noget? Jeg troede det var 9 eller 10 fr man skulle til at nippe...

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
20/03-2012 06:45

--
Hej Anders -

Lemon Drop/citronchili er en af dem, der vokser en del i hjden, fr den begynder at dele sig. Den har en sjov, lidt rodet vkstform med lange, tynde grene, s mske er den ikke den letteste at nippe :)

Mvh
Anja

Svar Send privat besked
Anders Brier (Mumrik)
Indlg: 5

Frederiksberg
20/03-2012 14:00
Tak.

Ja, jeg har rd hab, early jalapeno, lemon drop, chocolate scotch bonnet, fatali og trinidad perfume i spil, og lemon drop har klar vret den der havde mest krudt i rven...

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 6512, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: dinaiv69
Antal Emner: 2226
Antal indlg: 18254 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)