Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
2012 med LED
Lars (loern)
Indlg: 3

Aalborg
12/01-2012 14:33
Hej folkens.

Med LED (ProPlant3) lys, en fin ny lampe fra IKEA og 900kr fattigere, har jeg har startet mine Chinese fra fr allerede i December.

Flgende er set:
  1. Trinidad Scorpion
  2. Red Habanero
  3. Ukendt Habanero
  4. 7 Pot Jonah
  5. 7 Pot Douglah
  6. Fatalii

Billeder her viser vkst fra 21/12/11 til 10/01/12.

Indtil videre er jeg godt tilfreds med lampen. Planterne ser i hvert fald ud til at trives og ser ikke ranglede ud.

Nu str jeg bare og venter p at f nogle 7 Pot Brain Strain i posten, som gerne skulle ss inden udgangen af januar. Ellers har jeg Aji pineapple og Aji lemon drop p listen, samt et par overvintrede planter der fr endnu en chance.

Svar Send privat besked
2012 med LED
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
12/01-2012 16:04

--
Fine, sm planter!

Men tror du ikke, at du lukker lyset for meget inde i lampen? Det skulle jo gerne kunne sprede sig, nr planterne bliver strre...

Mine prer hnger bare i en ledning med fatning :)

Svar Send privat besked
2012 med LED
Vivi Nordestgaard (Vivi)
Indlg: 257

Gl. Brabrand
12/01-2012 17:55
De ser fine ud Lars.
P et af billederne er de vde - sprayer du dem?

Svar Send privat besked
2012 med LED
Jens Jakob Srensen (JJ)
Indlg: 202

Vanlse
12/01-2012 18:46
Hej Lars.

Det ser godt ud!

Og det bliver hoooooot :-)

JJ

Svar Send privat besked
2012 med LED
Lars (loern)
Indlg: 3

Aalborg
12/01-2012 20:18
Jo, det kunne godt se sdan ud, men skrmen tager egentlig ikke ret meget lys, s i praksis tror jeg stadig den har 120 graders spredning. Det er en smal sag bare at hve lampen i takt med at de vokser. Jeg forsger ogs at minimere 'bordelbelysningen'. Men simpelthen fantastisk at kunne starte sine fr tidligt med kun 12W. :) Planen er ogs at de skal ud p altanen nr vejret blder op.

Jeg starter som regel med at vande spirerne med forstver spray, men nr bladene bliver for store s vander jeg dem med en kande.

Ser meget frem til denne sson og hber jeg bliver fri for trips (forfrdelige sm vsener). Det er frste gang jeg dyrker superhots. Jeg har ogs en 6 mdr gammel Bhut Jolokia som skal have en chance for at give frugt i r.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3877, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: ReirdreJeago
Antal Emner: 2209
Antal indlg: 18222 (i dag: 3, denne uge: 3, denne mned: 3)