Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
habanero dulche, vil ikke komme frem
Heidi Meldgaard (andreadot)
Indlg: 21

skdstrup nord for rhus
23/01-2012 16:44

-- Ja jeg har et problem med mine habanero dulche fr. Jeg fik to i et frbrev. Men begge fr er get til. det ene blev plantet i en jiffy den anden i vdt papir i en lynlspose. Str ved 26-28 grader i dagtimerne og omkring 20 grader om natten. stort set alle mine andre fr er kommet frem. Men ikke disse. Jeg har desvrre ikke flere fr .

er der nogen der har et par overskudsfr og en god ide til at f dem frem:-)

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
23/01-2012 16:49

--
Hej Heidi -

den kan godt vre meget langsom - hvornr er de set?

Jeg har en del fr af den endnu...

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Heidi Meldgaard (andreadot)
Indlg: 21

skdstrup nord for rhus
23/01-2012 17:27

--
de er set i slutningen af december. og den i posen gr ikke antrk til at titte frem. jeg har idag sendt brev til dig med tomatfr. mske du gider sende et par habanero dulche med tilbage

Svar Send privat besked
Brian Gram Johansen (bgj)
Indlg: 43

Stenlse
23/01-2012 19:04
Frene kan vre meget lnge om at spire. Jeg har set Nora De Bola den 29.12 ... som frst er spiret den 22.1. Jeg har ogs tidligere erfaret at forskellig dag- og nattemperatur yderligere forlnger spiretiden. S hvis du har mulighed for at holde en konstant temperatur p omkring 26 grader s vil det vre fint for de fleste chile fr. Brian

--

Svar Send privat besked
Simon Christensen (HotZ)
Indlg: 57

23/01-2012 19:22
Jeg er ikke sikker p at 26grader er nok.
Jeg synes at have lst at Chinense sorter typisk frst aktiveres ved 28 grader (og ikke over 36 grader)
Min frst Dulche er spiret efter 9 dage i forvarmet spirekasse (den fra bjarne)
Til sammenligning spirede en 7 pod efter 4-5 dage.
--

Svar Send privat besked
Thomas Storch (Storch)
Indlg: 27

Bagsvrd
23/01-2012 19:43

--
Jeg har samme problem med en habanero chocolate og mustard.Men hvis jeg skal helt op i 28 grader kan det vre det.De str nu ved ca 25 grader med gulvvarme.Andre er dog spiret ,scotch bonnet ,adjoema habanero,bhut jolokia og tonga orange.

Svar Send privat besked
Simon Christensen (HotZ)
Indlg: 57

23/01-2012 20:02
Det kan godt vre jeg har skudt lidt over ml med de 28 grader, 25 til 30 grader skulle gre det.
Dog skal temperaturen vre konstant, ogs om natten, s det kan vre der Heidis udfordring ligger.

--

Svar Send privat besked
Jes Christensen (Jes Christensen)
Indlg: 605

Lsning
23/01-2012 20:09
Der er altid en sort som driller, jeg har ogs altid et par stykker som ikke ved hvad de vil.
Smid et par friske fr i noget frisk jord, s kommer de.
--
<'))))><( Hilsen Jes Christensen )

Svar Send privat besked

Slagelse
23/01-2012 21:00
andreadot skrev:
--
de er set i slutningen af december. og den i posen gr ikke antrk til at titte frem. jeg har idag sendt brev til dig med tomatfr. mske du gider sende et par habanero dulche med tilbage

--
Hej Heidi -

du fr nogle stykker med sammen med tomaterne :)

Men der er hb endnu - jeg har oplevet spiring efter 6 uger med nogle af chinenserne sidste r :(

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Martin Nielsen (sismo.007)
Indlg: 89

23/01-2012 23:09
samme her, mine dulce var osse lnge om at spire i forhold til de andre chinenser jeg plantede, tror nsten der gik 2 uger med mine i en af bjarnes spirekasser. Jeg havde mellem 26-28 grader i min kasse.

vh. Martin

Svar Send privat besked
Vivi Nordestgaard (Vivi)
Indlg: 257

Gl. Brabrand
24/01-2012 06:02
Jeg har ogs 4 sorter som ikke er komet endnu - de er set i lbet af december og str i varmekasse. Alle andre er piblet op og er p forskellige stadier i deres unge liv, men de her 4 er lidt stdige. Sdan er det bare en gang imellem. Jeg lader dem st februar ud i kassen og ser om der sker noget. Habanero Dulce er en af dem som jeg venter p.

Svar Send privat besked

Slagelse
24/01-2012 07:09

--
Sidste r var de ogs dem, der modnede frugter senest hos mig, fordi de havde vret s lnge om at komme i gang. I r har en overvintret plante, s jeg satser p en lidt tidligere hst :)

Til gengld spiste jeg frst de sidste i starten af december...

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4080, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: MashaAtoma
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)