Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
LED nybegynder
Jakob Nordestgaard (Nordestgaard)
Indlg: 6

Brdstrup
10/02-2012 14:28
Hejsa,

Jeg er ny her og ogs ret ny chilidyrker... Har set en flok forskellige fr og de fleste er ogs kommet op. Jeg har kbt en bl Proplant3 og en rd/bl Proplant6 og en spirekasse med varme... (man skal vel ikke g ned p udstyret) Den bl hnger over de helt sm planter, som str spirekassen. Den rde hnger over de lidt strre planter.

Mit sprgsml er, om man planterne kun skal have lys fra Proplant prerne eller m der godt vre dagslys ogs, hvis vkstbetingelserne skal vre i top. Har set at der er en del, der dyrker i kldre o.l. hvor det nok er begrnset med dagslys. Hvor store skal planterne vre, fr de kan klare sig uden LED lys - eller er det mere et sprgsml om rstiden?

--
:) //Jakob

Svar Send privat besked
LED nybegynder
Jens Jakob Srensen (JJ)
Indlg: 202

Vanlse
10/02-2012 15:46
Hej Jakob.

Du kan sagtens kombinere LED og naturlys. Jeg har alle mine planter i klderen, men det kniber lidt med pladsen nu. S jeg er begyndt at tage de strste op i vindueskarme
rundt omkring (hber ikke det bliver opdaget :-)) i det dejlige solskinsvejr. Og de trives mindst lige s godt som i den 15-16 g varme klder.

Hvis du ikke har s mange planter kan du jo give dem dagslys kombineret med LED om aftenen.

Mvh
Jens Jakob

Svar Send privat besked
LED nybegynder
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
10/02-2012 16:25

--
Hej Jakob -

planternes behov for LED-lys har ikke noget med deres strrelse at gre. Indendrs er der simpelthen ikke lys nok til planter, s der skal de have LED, lige til de skal ud :)

De kan ogs trives i en lys vindueskarm, men de vil blive mere "lange" end under LED.

Svar Send privat besked
LED nybegynder
Sren Stubkier (Stubkier)
Indlg: 6

Aalborg
23/02-2012 09:45

Hej

Jeg str og skal p ferie i 3-4 dage og kan ikke finde ud af om jeg skal lade mit LED lys vre tndt eller slukket i de dag?

Nogen gode rd?

Svar Send privat besked
LED nybegynder
Martin Nielsen (sismo.007)
Indlg: 89

23/02-2012 10:31
Kb en timer i silvan for 30kr. og st til s er problemet lst :)

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4080, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: MashaAtoma
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)