Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Krise...
Morten Pedersen (Mugge)
Indlg: 143

Esbjerg
15/02-2012 20:21
Her har man get og passet rigtig godt p de sm planter og s opdager man idag at der er noget som ikke ser helt s godt ud.

Isr 2 af sorterne er begyndt at smide de nederste blade efter de er blevet nsten helt hvide. Frst smider de kimbladene og s gr det ellers bare lige s stille og roligt opad.

De bliver ikke vandet ret meget og str i 16 timers LED lys dagen lang.

Frst tnkte jeg at det mske var fordi LED lamperne var lidt hrde ved dem. Jeg kan desvrre ikke f dem ret hjt over planterne s efterhnden som planterne gror s kommer de self. og tttere p lamperne. Men der er ikke lavet noget om i setuppet iforhold til sidste r og der s de fine ud.

Har et par Hungarian hot wat som kun lige har toppen af bladene tilbage (ligner nste jeg har opstammet dem) men ogs Early Jalapenos har det samme problem. I toppen ser de dejlig sunde ud grnne og fine.

Nogen som ved hvad der sker ?
--

Svar Send privat besked
Krise...
Morten Pedersen (Mugge)

Esbjerg
15/02-2012 20:31
Lad os se om der kan komme et billede med ogs

center

Svar Send privat besked
Krise...
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
15/02-2012 21:06

--
Det er i hvert fald ikke lyset - det er ikke et problem, at det kommer tt p planterne.

Str planterne stadig i sjord? Fr de for meget vand? Eller trnger de bare til mere plads omkring rdderne?

Svar Send privat besked
Krise...
Morten Pedersen (Mugge)

Esbjerg
15/02-2012 21:53
LED-dyrker skrev:
--
Det er i hvert fald ikke lyset - det er ikke et problem, at det kommer tt p planterne.

Str planterne stadig i sjord? Fr de for meget vand? Eller trnger de bare til mere plads omkring rdderne?

De str stadig i s jord (eller det vil sige har lige pottet de fleste om her til aften). Det lader til at pladsen til rdderne var helt fint p dem som er pottet om s tror heller ikke det er problemet.

Med hensyn til vand s har jeg aldrig vandet s lidt som jeg gr i r. De er let fugtige i bunden af jorden men ikke i toppen. Billedet snyder lidt for planten havde lige fet vand.

Morten
--

Svar Send privat besked
Krise...

Slagelse
15/02-2012 23:09

--
S vil mit umiddelbare gt vre, at det er mangel p gdning, der fr den til at smide de nederste blade. Der er jo ikke gdning i sjord, og det er ikke en helt lille plante, kan jeg se :)

Svar Send privat besked
Krise...
Morten Pedersen (Mugge)

Esbjerg
16/02-2012 06:58
Det har du nok ret i. Undre mig alligevel for har aldrig givet dem gdning fr de kommer udenfor fr.

Men de m f en sjat og s m vi se om de kommer sig.

Morten
--

Svar Send privat besked
Krise...

Slagelse
16/02-2012 07:27

--
Hvis de er kommet i "rigtig" plantejord nu, s har den indbygget gdning til de frste uger, s hvis det er problemet, br det kunne ses ret hurtigt :)

S jeg tror ikke, at du behver give de omplantede noget endnu...

Svar Send privat besked
Krise...
Morten Pedersen (Mugge)

Esbjerg
16/02-2012 09:31
Det var desvrre kun nogle jeg nede s prver lige at give de andre en smule gdning s m vi se om de overlever

Tak
--

Svar Send privat besked
Krise...
Brian Gram Johansen (bgj)
Indlg: 43

Stenlse
16/02-2012 17:15
Hvilken temperatur har planterne om natten? og dagen?...mske de str for koldt.

Jeg har ogs et par planter der har smidt bladene fra bunden af. Frst blev de gule og siden faldt de af.

Mine er mere kompakte end din plante... men det er mske fordi mine fr mere lys og lidt mindre varme end din.

Jeg har nu sat ekstra varme p i mit vkstrum (ca. 18 grader om natten og 22 grader i dagtimerne)... og nu smider planterne ikke bladene yderligere (de er i bedring).

Da der var for koldt.. var temperaturen ca. 11 grader om natten og 15 grader om dagen ... og det var for lidt varme.
--

Svar Send privat besked
Krise...
Morten Pedersen (Mugge)

Esbjerg
16/02-2012 20:48
Billedet var ogs af den som har haft det vrst. En del af mine planter stod lidt for lnge alt for varmt og derfor er den del ikke s kompakte. Men de str ved normal stue temperatur ca. 20 grader bde dag og nat.

Jeg har prvet og give dem som ikke blev pottet om lidt gdning idag s m vi se om der kommer liv i dem igen. Den bliver bare plantet det dybere nr den bliver pottet om.

Morten
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3997, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: zidyesfsl
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)