Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
7 Pot visner
Jens Jakob Srensen (JJ)
Indlg: 202

Vanlse
18/02-2012 18:01
Jeg har 6-7 stks 7 Pot Red/yellow der alle er visnet. De er
ompottet n gang og klarede sig fint, indtil de en efter en begyndte at visne bort :-)

Det kan jo vre s meget, men resten (nsten)af mine 150+ smplanter har det fint. Og der har ikke vret tale om forskelsbehandling...

Er der andre der har haft problemer med netop 7 Pot?

Mvh
JJ

Svar Send privat besked
7 Pot visner
Jes Christensen (Jes Christensen)
Indlg: 605

Lsning
19/02-2012 09:34
Jeg er overbevist om at det er tilfldigt at det lige er 7pot.

Hvis det er samme jord, som de andre er det ikke jorden, og er fret frst blevet til en plante med blivende blade, er det ikke frene.

Str dine 7pot samlet, eller blandet mellem alle de andre sorter...?
Hvis de str samlet, kan de vre blevet udsat for noget de ikke kunne tle.

Jeg er ked af at hre at du er hort ramt, med dine 7pot :(
--
<'))))><( Hilsen Jes Christensen )

Svar Send privat besked
7 Pot visner
Jens Jakob Srensen (JJ)

Vanlse
19/02-2012 10:21
Hej Jes.

Nej, jeg tror nu heller ikke det er fren. Og nej, de har ikke stet samlet. De har stet spredt blandt de andre sorter. Samme jord, samme hrde behandling med klige temperaturer.

Der er mske 2-3 andre planter (andre sorter) der har lidt samme skbne, men alle mine 7 Pots er visnet (hvis jeg er heldig gemmer der sig en enkelt i live dernede) og det synes jeg er lidt pfaldende.

Jeg har lidt flere fr, s jeg tror jeg m stte en ny omgang til spiring, da det var en af dem jeg har gldet mig ekstra til.

Mvh
JJ

PS. Scorpanero Peach er kommet i dagslys og har det fint :-)

Svar Send privat besked
7 Pot visner
Thomas Wedel (Wedel)
Indlg: 160

Hjbjerg
19/02-2012 16:44
Ingen problemer med 7pot's her, de hvide kan dog ikke li' mig, og vil benbart ikke spirre, men har hvis ogs nok i Yellow, Jonah, SR, Brain, Infinity og Primo :)
--
Mvh. Thomas

Svar Send privat besked
7 Pot visner
Jens Jakob Srensen (JJ)

Vanlse
19/02-2012 18:45
Uha, det lyder godt, Thomas. Men jeg kommer nok heller ikke til at lide nd med pt. 175 planter (de fleste styrke 8 og over...) Og der er faktisk 2 Infinity imellem :-).

Anyway, har lagt 3 nye af de rde og 3 nye af de gule i kamille-te. S m jeg se om det lykkes denne gang.

Mvh
JJ

PS. Det kan vre vi skal have gang i den helt store
frugt-udveksling her til efterret....

Svar Send privat besked
7 Pot visner
Kirsten Schmidt-Mller (KisAgurk)
Indlg: 22

rsted
20/02-2012 21:54
Hej Jens Jakob

Nu har jeg ikke erfaring med 7 Pot, men jeg kom til at tnke p, at de mske ikke trives ved den klige temperatur du holder, men vil have det lidt varmere.
Bedre forslag har jeg ikke.

Hilsen Kirsten

Svar Send privat besked
7 Pot visner
Jens Jakob Srensen (JJ)

Vanlse
21/02-2012 18:27
Hej Kirsten.

Ja, de har stet til den kolde side (nok for koldt men heldigvis er det kun nogle f, der ikke kunne klare mosten. Og det der var interessant var, at det primrt var 7 Pots der visnede. Mske er ekstra kuldskr?

Temperaturen er nu 16-19 grader og et nyt hold blev set i forgrs.

Mvh
JJ

Svar Send privat besked
7 Pot visner
Kirsten Schmidt-Mller (KisAgurk)
Indlg: 22

rsted
21/02-2012 21:19
Har du ikke mulighed for at stille det nye hold 7 Pot et sted hvor der er 20-22 grader, hvis de nu er srlig kuldskre. Det ville vre ret trlst, hvis de nye ogs bukkede under

Jeg passer selv meget p, at der ikke kommer trk ind til chilierne, mens de er s sm, det slog nemlig flere ihjel sidste r.

Pj-pj med det nye hold.

Mvh Kirsten

Svar Send privat besked
7 Pot visner
Jens Jakob Srensen (JJ)

Vanlse
21/02-2012 21:51
Nu m vi se om jeg kan finde en god plads i varmen til dem nr de kommer op. Synes jeg hrte et grynt fra husbestyrerinden forleden da jeg kom listende op fra klderen med endnu en plante...:-)

Godt det snart er forr!

JJ

Svar Send privat besked
7 Pot visner
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
22/02-2012 18:29
Har netop kigget i frkrogen - og mine 7 pot har ogs lidt visnedden :( svel som White Bhut ogs er rget.

Sidste r skete det samme for 7 Pot/pot, fatalii og Naga Morich.

Mine 7 pot kommer i vrigt fra to forskellige frkilder.

Jeg ved ikke hvorfor, men begynder at ane et mnster i, at mine strke chinenser er noget mere srbare end de andre som sm...

/Maria
--

Svar Send privat besked
7 Pot visner
Jens Jakob Srensen (JJ)

Vanlse
22/02-2012 22:15
v for det, Maria. Det er da lidt pudsigt...

Jeg har i alt fald besluttet, at de strkeste chinenser skal have noget mere varme. Jeg har en del som er spiret, men som bare str lidt i stampe. De m nurses lidt, nr jeg kommer hjem i morgen.

JJ

Svar Send privat besked
7 Pot visner
Henrik Mortensen (HenrikNortvigMortensen)
Indlg: 21

18/01-2013 15:19
Kamille the. Det har jeg ikke hre om fr. Kan en af jer uddybe. Er det en god ide at lgge frene i dette inden sning?
vh.
Henrik Nortvig Mortensen

Svar Send privat besked
7 Pot visner
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
19/01-2013 11:41
Det har der allerede vret skrevet en del om - prv at skrive Kamille i sgefeltet nederst, s fr du helt sikkert nogle bud p det :)

Jeg bruger det ikke selv - har ikke de store problemer med spiring.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4080, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: MashaAtoma
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)