Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Kenneth Kjrgaard (Kennethk)
Indlg: 38

Lemvig
09/03-2012 20:04
Kan man godt bruge plantesk jord nr de skal pottes om frste gang fra Jiffy til potter?

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
10/03-2012 00:39

--
Ja - det kan du sagtens. Det er som regel ikke den mest fantastiske jord, der er i planteskke, s jeg ville ikke bruge det til deres endelige potter, men det kan godt bruges undervejs...

Svar Send privat besked

Lemvig
10/03-2012 12:16
Hvad ville du bruge til dens endelige jord? Jeg har ogs en sk "gartnerjord"

Svar Send privat besked

Slagelse
10/03-2012 13:09

--
Jeg bruger som regel en meget varierende blanding af en eller anden slags kbejord, lidt jord fra hnsegrden, lidt grus og mske lidt leca, hvis jeg lige har noget af det stende... Som regel ogs lidt rester fra tmte potter og den slags. Gartneri Toftegaard har ogs nogle poser med en kojordblanding, den er faktisk ret god :)

Jeg har nogle gange kbt ko-planteskke og blandet i, og det har ogs fungeret fint.

Det vigtigste for planterne m vre, at der er luft i jorden, at den kan holde p fugtigheden, og at de fr noget at leve af undervejs. Lige nu prver jeg med Chilifocus, men ellers har jeg bare blandet en eller anden slags universal-kogdning i jorden, nr jeg plantede dem ud. S har de ikke behvet andet end rent vand det meste af ssonen....

I mellemstrrelserne bruger jeg som regel ren kbejord, for det er jo allerede i februar/marts, s der er det lettest p den mde.

Har lige plantet et par stykker om i gr til 3-l potter. Her er det Chocolate Scotch Bonnet og Fatalii, som blev set sidst i november:

right

Svar Send privat besked

Lemvig
10/03-2012 13:53
Tak for de gode rd!

De er godt nok flotte Anja, begynder du at gde dine planter straks efter frst ompotning?

Svar Send privat besked

Slagelse
10/03-2012 14:43

--
Nej - der er jo gdning i plantejorden til 3-4 uger. Og jeg gder meget lidt - kun lidt Chilifocus en gang om ugen.

Det er ogs de to flotteste planter, jeg har plantet om :)

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 6512, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: dinaiv69
Antal Emner: 2226
Antal indlg: 18254 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)