Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Planterne har lagt sig ned!
Kenneth Kjrgaard (Kennethk)
Indlg: 38

Lemvig
17/03-2012 07:57
Da jeg gik i klderen fra morgnen af kunne jeg se at flere af planter havde lagt sig ned i lbet af natten. 3 auberginer og 3-4 chili, tomaterne str stadig fint. Hvad kan grunden vre til at de har valgt at lgge sig i lbet af natten?

info der mske er relevant

16 grader
undervanding og planterne har ikke vret trre
tilskudslys er automatiseret, s det krer som det altid har gjort.

Hber I har et bud.

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
17/03-2012 08:09

--
Mystisk - 16 grader er lige i underkanten, men det er nok ikke det, der fr dem til at vlte.

Har du mulighed for at stte et billede ind?

Svar Send privat besked

Lemvig
17/03-2012 09:49
Jeg viste ikke at 16grader var i underkanten. er det ved den temperatur, ikke nemmere at lave kompakte planter?

Jeg uploader et billede senere i dag, nr vi er hjemme igen.

Det underlige er at det er meget sporadisk at de er vltet, og der er ingen synlige forskelle p planterne. Jeg starter med at hve temperaturen til 17-18 grader.

Vh Kenneth

Svar Send privat besked

Slagelse
17/03-2012 11:13

--
Optimal temperatur er 20-25 grader om dagen og omkring 18 om natten - men det har de frreste af os vist i stuerne :)

Mine har vel 20-21 grader om dagen og omkring 17-18 om natten, og det fungerer. De ville sikkert vokse hurtigere ved en lidt hjere temperatur, men vi skal jo ogs vre her - og kunne betale varmeregningen...

Er dine planter lidt ranglede, s det kan vre en tung top, der fr dem til at vlte?

Hvad er det for lys, de fr?

Svar Send privat besked
Steffen Hinchely (Hinchely)
Indlg: 114

Midtfyn
17/03-2012 11:16
.. synes ogs at 16 grader lyder ret koldt. Mine str som Anjas, og s fr de lige et koldt gys nasten hver dag... ;-)
--
Steffen

Svar Send privat besked

Lemvig
17/03-2012 15:56
Jeg syntes ikke at de er kompakte ivrtifald, men ligefrem ranglede syntes jeg nu heller ikke at de er.
mht lys. Jeg har 2 x 39 watt plantelys over kapilrbakken som desuden str i et vestvendt kldervindue. Det var netop derfor at jeg ikke forventede ranglede planter. lav temp. og en masse lys fra vindue+lampen.

Svar Send privat besked

Slagelse
17/03-2012 18:16

--
Hvis det kun er f planter, kan de mske have fet for meget vand p et tidspunkt, s rdderne er rdnet?

Har du prvet at se p, hvordan deres rdder ser ud?

Som sagt - et billede ville vre en fin ting :)

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4080, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: MashaAtoma
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)