Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Risiko for bladlus i vindueskarm
Mark Skovgaard (Grubbe)
Indlg: 4

Kbenhavn
13/04-2012 15:31
Hvad er jeres erfaring med at have chiliplanter i vindueskarmenen - hvor stor er risikoen for at f bladlus? Der skal jo luftes ud dagligt, s der er rig mulighed for at de sm bster kan flyve ind og stte sig p planterne.
Er risikoen s stor, s jeg br overveje at forebygge et angreb, eller kan det frst betale sig at gre noget ved det, hvis man bliver angrebet?
Br jeg stille mine planter forskellige steder i huset for at undg, at et eventuelt angreb spreder sig til alle planterne?
--

Svar Send privat besked
Steffen Hinchely (Hinchely)
Indlg: 114

Midtfyn
13/04-2012 15:49
-Rimelig stor
-Vent til evt. angreb.
-Ja
;-)
--
Steffen

Svar Send privat besked
Mark Skovgaard (Grubbe)

Kbenhavn
14/04-2012 11:01
Tak for svaret.

>-Rimelig stor risiko
er jo lidt deprimerende. Flyver de ogs op til 6. sal? :-)
--

Svar Send privat besked
Steffen Hinchely (Hinchely)
Indlg: 114

Midtfyn
15/04-2012 09:12
hehe
Hej Mark. DET ved jeg s ikke. Bor i jordhjde.
Kan vre hjden redder dig!! :-)
--
Steffen

Svar Send privat besked
Brian (bmathiasen)
Indlg: 82

15/04-2012 14:04
Har boet p 2. sal med min planter i vindueskarmen (nr solen har vret til det, ellers har de bare vret i skabet med kunstig belysning), og med mig som flittig udlufter har jeg aldrig haft bvl med bladlus, s jeg tvivler strkt p at det er et problem p 6. sal.

Svar Send privat besked
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
15/04-2012 18:59
Jeg bor hj 4. sal og har haft glde af bde bladlus, mellus, spindemider, srgemyg, en stor natsvrmerlarve, der gumlede ls og senest i dag en bnkebider, der lurede i jorden ved omplantning.

Forrige r kom bladlus og spindemider fra en plante kbt p et gartneri :( Sidste r var jeg virkelig ppasselig med indkbte planter - men alligevel kom der smkryb, herunder bladlus.

Jeg ved ikke, om det har vret fra jord, om de er kommet flyvende, om der har gemt sig et par stykker fra ret fr eller om en blomsterbuket eller to har bragt dem med ind.

Men de er dlme svre at komme af med indendrs, nr de frst er der, desvrre.

/Maria :)

--

Svar Send privat besked
Mark Skovgaard (Grubbe)

Kbenhavn
16/04-2012 22:40
Jeg hber lidt p hjden redder mig, men vi fr se..
Der er desuden langt til den nrmeste villahave hvor jeg bor, s mske er det ikke et s attraktivt omrde for bladlus. Man har jo lov at vre heldig :-)
--

Svar Send privat besked
Rasmus Hansen (04y-rh)
Indlg: 66

Kbh N
30/09-2012 14:32
Jeg har selv bladlus ud over det hele p. 3. sal midt p Nrrebro..
--
For lidt plads og for f chilier - count: 15

Svar Send privat besked
Jens Hansen (GartenZwerg)
Indlg: 12

06/10-2012 23:18
Hvad s Mark? Fik du bladlus? Jeg har haft bde spindemider (det er slemt) og bladslus p 4 sal, vesterbro :-) Lige nu har jeg vingede ferskenbladlus (de er gule) i Kastrup p anden sal :-)

Svar Send privat besked
Mark Skovgaard (Grubbe)

Kbenhavn
04/11-2012 13:46
>Hvad s Mark? Fik du bladlus?
Nej, jeg fik ikke andet end gode chilier :-)

Fire relativt store planter i n vindueskarm, og to relativt store planter i en anden ende af lejligheden. Alle uden ubudne gster. Mske er det hjden (6. sal) og manglen p villahaver i omrdet der reddede mig.

Svar Send privat besked
Scion Stem (scion)
Indlg: 341

N.SJ.
04/12-2012 20:19
It is very nice to read all these posts here. I am new beginner container gardening. Since last year I started growing hot chilli Habanero. I live in the ground floor and all my containers are on the windowsill always I have sunlight from morning to evening whenever we got sunshine. Last year I did not have problems of aphids and other insects/pests. I did not use fertilizer too. Since last June I have problems of aphids and fungus gnats. I have killed them with some of my chilli plants :(. I used mixed dishwasher and water and it burnt the leaves a bit.

Now all my old plants I did overwinter so it is not a serious problems now. For the next season I started growing ghost, orange hab, trinidad moruga, gornong and fatalii. Sometimes I find few aphids it was not a big problems but the problem is fungus gnats it killed my overwinter habs. So I have bought Calypso mod Insekter from Bayer Garden. I did spray a couple of times and it is killing the new leaves. My danish language is not so good so to buy some good insecticide/ pesticide and soil mixture is a real problems for me. In fact I was looking for mosquito dunks to kill the fungus gnats larvae, but I cannot find it. So please provide me some information of good insecticide for aphids and fungus gnats.

I have few questions about containers soils too but I will post it but not in this thread.

Thank you everyone and I am very happy to be here.right
--

Svar Send privat besked
hoan van doan (lynkineser)
Indlg: 13

aalborg
12/09-2013 00:32
hej jeg vil gerne vide hvordan man kommer af med bladlus, uden at drbe mine chiliplanter. og vil ikke bruge alle mulige former for gift.

Svar Send privat besked
Scion Stem (scion)
Indlg: 341

N.SJ.
12/09-2013 21:36
For mine store planter, jeg bruger vandslange spray. Hvis bladlus angrebne alvorligt jeg bruge insektbekmpelsesmidler sbe.

Hilsen Scion
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3788, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Orlandoaffon
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 2)