Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Thomas Jensen (thomas)
Indlg: 9

Ishj
14/05-2008 10:58
Hejsa

Jeg er kommet lidt i tvivl, om hvornr de frste 3-4 blomster p chiliplanterne skal fjernes...

Lige nu kommer "blomsterknupperne" frem p 3 af mine chiliplanter. Skal de fjernes nu eller frst nr de er "get i blomst"?? Hber mit sprgsml er til at forst.

--
Mvh.
Thomas Jensen

Svar Send privat besked
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
14/05-2008 13:06

det er mig bekendt ikke s vigtigt hvornr du gr det, bare det er inden de stter frugt. Personligt lavede jeg for r tilbage tests for at se om det hjalp noget, men jeg kunne umiddelbart ikke se nogen forskel p om jeg plukkede de frste 6-7 blomster af eller ej. afkastet var det samme.

--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Kristian Bdker (boedker)
Indlg: 13

Aalborg
14/05-2008 21:56
Jeg plejer at fjerne blomster indtil at jeg mener at planten har en passende strrelse (tit mange flere end de frste 10-15), idet vksten nogle gange hmmes s snart der er frugtdannelse.

Enten plukker jeg knopperne af (s snart at det er til at f fat i dem) eller ogs fr de en ekstra omgang gdning med hjt N-indhold (hvilket fr planterne til at abortere blomsterne og stte gang i vksten istedet).

--
Kristian Bdker
http://boedkers.net/

Svar Send privat besked
Hannibal Hass (DrPepper)
Indlg: 20

Odense
15/05-2008 21:05

Min erfaring er, at det ikke gr den store forskel med blomsternipning. Jeg gjorde det med min frste chili for r tilbage og har ikke gjort det siden. Har ingen problemer med frugter eller strrelse p planter som flge af det.
Til gengld kan det nogle gange vre ndvendigt, at ryste planten for at bestve blomsterne, isr hvis planten str indenfor.

Svar Send privat besked
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
15/05-2008 21:15
DrPepper skrev:
Min erfaring er, at det ikke gr den store forskel med blomsternipning. Jeg gjorde det med min frste chili for r tilbage og har ikke gjort det siden. Har ingen problemer med frugter eller strrelse p planter som flge af det.
Til gengld kan det nogle gange vre ndvendigt, at ryste planten for at bestve blomsterne, isr hvis planten str indenfor.

jeg plejer at bruge en vatpind og s kre den forsigtigt rundt i blomsterne. husk at blomsterne er bde "han" og "hun" s derfor kan en enkelt blomst godt bestve sig selv. Det er derfor blot et sprgsml om at f krt lidt pollen over p stvfangeren.
--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Sebastijan Sebbe Dzienis (Sebastijan Sebbe)
Indlg: 4

Vordingborg
21/05-2008 09:00
Kim kan du for en amatr som mig, uddybe det med bestvning, og stvfangeren? Alts hvordan man gr?
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 6512, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: dinaiv69
Antal Emner: 2226
Antal indlg: 18254 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)